ادامه روند افزایشی کرونا در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۳۰۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند و روند صعودی ابتلا به کرونا در این استان همچنان ادامه دارد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده امروز (سه‌شنبه) گفت: از این تعداد بیمار ۱۸۶ نفر مبتلای قطعی به کرونا شناسایی شده‌اند و از میان بیماران کرونایی ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۶ نفر بدحال هستند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۱ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده که از این تعداد نمونه ۱۶۷ مورد مثبت جدید شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: موارد جدید کرونا در استان شامل ۵۷ بیمار بستری در بیمارستان و ۱۱۰ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

وی گفت: بیشترین موارد جدید شناسایی ابتلا به کرونا مانند روزهای قبل مربوط به شـهرستان بیرجند با ۶۴ نفر بوده و شهرستان‌های قاینات و فردوس به ترتیب با ۴۲ و ۱۹ نفر در رده‌های بعدی است.

مهدی‌زاده موارد فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی را رو به افزایش دانست و بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته با ۶ مورد فوتی جدید، آمار کلی فوتی کرونا در استان به ۲۲۲ نفر رسید.

وی رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را راهکار اصلی پیشگیری از انتقال و ابتلا به ویروس کرونا عنوان کرد و از مردم خواست به ویژه با ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مکرر دست‌ها به کاهش انتقال ویروس و بیماری در جامعه کمک کنند.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد و بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی در این مدت افزایش قابل توجهی داشته است.

براساس آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی که روز پنجشنبه (۲۴ مهر ماه) منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس، قاینات، نهبندان، طبس، بشرویه و درمیان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند که نسبت به وضعیت قبلی ۲ شهرستان بیشتر شد.

همچنین شهرستان‌های سربیشه، زیرکوه، سرایان و خوسف در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند و از ۱۱ شهرستان این استان هیچ شهرستانی با وضعیت زرد (متوسط خطر) و سفید (کم خطر) نیست.

اولین مورد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه گیری جهانی این ویروس اعلام شد و پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریور ماه امسال صعودی شد که این روند همچنان ادامه دارد.

محدودیت‌های کرونایی که از ابتدای هفته گذشته به خراسان جنوبی بازگشت، با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این استان و برای کنترل بیماری در شهرستان‌های قرمز یک هفته دیگر تا دوم آبان تمدید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha