۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84083730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیران اصفهانی برای کودکان اوتیسم ۲ مرکز آموزشی می‌سازند

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز اصفهان از احداث ۲ مرکز آموزشی ویژه کودکان اوتیسم در این شهر به همت نیکوکاران خبر داد.

فریدالدین عبدیزدان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از این مراکز آموزشی به زودی تکمیل و تحویل داده می‌شود و  مرکز دوم با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی  با کمک ۲ نفر از خیران تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز اصفهان با اشاره به تحویل۵۰ طرح آموزشی در سال تحصیلی جاری به آموزش و پرورش استان گفت: از این تعداد ۴۲ طرح  مشارکتی و مردمی و با همت خیران احداث و تکمیل می‌شود.

وی یادآور شد: درصد طرح‌های تحویلی خیرساز به آموزش و پرورش اصفهان از ۷۵ درصد در سال ۹۸ به ۸۴ درصد در سالجاری افزایش یافته است.

عبدیزدان همچنین با اشاره به طرح‌های شاخص تحویلی به آموزش و پرورش گفت: ۲ طرح بزرگ شامل هنرستان شبانه روزی "فوادالفنون"  و مجموعه آموزشی "چهارباغ" تحویل آموزش و پرورش اصفهان شد.

وی گفت: هنرستان شبانه‌روزی فوادالفنون یکی از طرح‌های خیرساز با مشارکت زنده یاد پروفسور علی فانیان"  با هشت هزار مترمربع زیربنا و مجهز به خوابگاه، کتابخانه، سالن غذاخوری، سالن ورزشی و دیگر فضاهای لازم است.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز اصفهان افزود: مجموعه آموزشی چهارباغ نیز شامل چهار واحد آموزشی با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع توسط نیکوکار اصفهانی حاج شکرالله فرقدانی به صورت ۱۰۰ درصدی احداث شده است.

وی  افزود : پویش طرح " آجر به آجر"  که بصورت مشارکتی بین وزارت آموزش و پرورش، مجمع خیران مدرسه ساز و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور راه‌اندازی شده است ؛ امکان مشارکت مردم را در کارهای خیر ممکن کرده است زیرا هر فردی در حد یک آجر هم می‌تواند در این امور نیک سهیم شود.

مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر نیکوکاران و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه سازی تشکیل شد.
این مجمع با ۸۰۰ عضو در ۱۶ شهرستان استان که بیش از ۲۵ درصد جمعیت آن را بانوان تشکیل می‌دهد یکی از فعال ترین مجموعه‌های خیران اصفهان است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha