عملیات ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرکرد آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- عملیات ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح اولیه این ورزشگاه پنج هزار نفر است، ولی توسعه آن ۱۵ هزار نفر خواهد بود.

حسین‌علی مقصودی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد:ورزشگاه ۱۵ هزار نفره شهرکرد در زمینی به وسعت۱۶۰ هزار مترمربع با ۳۵ هزار مترمربع زیربنا و محوطه‌سازی ۱۲۸ هزار و ۸۶۱ مترمربع در مدت ۲۴ ماه ساخته خواهد شد، که براساس فهرست‌بهای سال‌جاری حداقل ۳۰۴ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح نیاز است.

وی یادآور شد: در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرکرد ۱۵ در خروجی برای تخلیه همزمان پنج هزار نفر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: زیرزمین این طرح شامل ۲ سالن تیم‌ها، اتاق مربیان، اتاق داوران، اتاق تست دوپینگ، اتاق کمک‌های اولیه، ورودی و خروجی بازیکنان به زمین، تاسیسات، فضای ارتباطی تماشاچیان و فضای ارتباطی تشریفات است.

وی گفت: طبقه همکف ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرکرد شامل سالن چندمنظوره ورزشی ویژه بدن‌سازی، کشتی و ورزش‌های رزمی، سرویس‌های بهداشتی، دوش و رخت‌کن، حراست و مانیتورینگ، فوریت‌های پزشکی تماشاچیان، فضای خدماتی تماشاچیان، فضای ارتباطی تماشاچیان، فضای ارتباطی تشریفات است.

به گزارش ایرنا، در محدوه زمین این طرح، ورزشگاه ۲ هزار و ۵۰۰ متری سرپوشیده شهرکرد در سال ۱۳۷۹ احداث شده و در سال ۱۳۸۰ به پایان رسیده و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

معاون وزیر ورزش و جوانان برای بررسی طرح‌های عمرانی ورزشی، بهره‌برداری از چند طرح و آغاز عملیات طرح استادیوم ۱۵ هزار نفری شهـرکرد، افتتاح زمین چمن فرادنبه در شهرستان بروجن به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

از چهارمحال و بختیاری ورزشکارانی در رشته دوومیدانی، بسکتبال، والیبال، ووشو، جودو، کشتی، وزنه‌برداری، تیراندازی با کمان و شنا در دوره‌های مختلف به عضویت تیم‌های ملی درآمده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha