۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1483
کد خبر: 84086614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عطوان: شورای حاکم بر سودان به میراث ملی این کشور خیانت کرد

تهران - ایرنا - سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، در صفحه توئیتر خود به توافق سازش سودان و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت که شورای حاکم بر سودان به میراث ملی این کشور خیانت کرده است .

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه فرا منطقه‌ای رای الیوم در حساب کاربری خود در توئیتر به توافق رژیم صهیونیستی و سودان واکنش نشان داد و از شازشگران سودانی هم انتقاد کرد. 
عطوان در توئیتی نوشت: عبدالفتاح البرهان (رئیس شورای حاکمیتی سودان)، حمیدتی ( نائب رئیس شورای حاکمیت سودان) و حمدوک (نخست وزیر سودان) ارتش سودان را به بهانه خروج از فهرست حامی تروریسم، وارد جنگ یمن کردند و خون مردم این کشور را ریختند.
وی افزود: سودانی‎ها اکنون پس از گذشت ۵ سال از جنگ یمن عادی‌سازی روابطشان با اسرائیل را اعلام کردند و به همین بهانه انقلاب سودان را به سرقت بردند.
عطوان در ادامه نوشت: این خیانت به امت عربی، و ملت سودان و میراث ملی آن است. انقلاب حتما بازخواهد گشت.

رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه در کاخ سفید بطور رسمی اعلام کرد که عادی‌سازی روابط میان رژیم اسرائیل و سودان آغاز شده است. 

به دنبال این اقدام،  مردم این کشور جمعه شب در اعتراض به این توافق در خارطوم تظاهرات کردند. 

گروه‌های مختلف فلسطینی نیز ضمن محکوم کردن این تصمیم، آن را خیانت دیگری به ملت فلسطین دانسته و  مغایر با سابقه درخشان کشور سودان در حمایت از مردم فلسطین و آرمان آن دانستند. 

برقراری روابط میان سودان و رژیم اسرائیل پس از اعلام ترامپ به کنگره مبنی بر این‌که وی قصد دارد سودان را از لیست حامیان مالی تروریسم خارج کند و پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار خسارت توسط سودان برای جبران خسارت قربانیان آمریکایی تروریسم صورت گرفت. 

کاخ سفید، عربستان سعودی را مجبور به پرداخت این جریمه همراه با ارائه بسته‌های کمک مالی به سودان کرده است.    

روزنامه واشنگتن پست پیش‌تر گزارش داده بود، وزارت خارجه دولت ترامپ بشدت در حال وارد کردن فشار به دولت سودان برای اعلام عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی است تا ترامپ بتواند از آن بهره برداری انتخاباتی کند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha