۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84086618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار گناباد هم به کرونا مبتلا شد

۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
کد خبر: 84086618
فرماندار گناباد هم به کرونا مبتلا شد

گناباد- ایرنا- پاسخ آزمایش طبی کرونای فرماندار شهرستان گناباد اعلام و وی به عنوان چهارمین فرماندار در خراسان رضوی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شد.

وی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا این خبر را تایید و بیان کرد: بخاطر ابتلا به ویروس کرونا از دیروز دوم آبان ماه برای مدت دو هفته در قرنطینه به منظور درمان بیماری قرار گرفته‌ام. .

حامد قربانی افزود: امور اداری فرمانداری گناباد را در این مدت از طریق دورکاری انجام خواهم داد بنابراین ابتلا به کووید ۱۹ هیچ تاثیری بر تداوم ایفای مسوولیتهای فرماندار نخواهد داشت.

وی همچنین به وضعیت حاد شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اشاره و بیان کرد: درخواست می‌کنم عموم مردم با رعایت دقیق و کامل پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه و استفاده از ماسک صورت به وظیفه جدی و مهم خود در جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا عمل کنند.

فرماندار گناباد وضعیت این شهرستان را از لحاظ شیوه ویروس کرونا "قرمز" توصیف و بیان کرد: همه اعضای خانواده‌ها و آحاد جامعه باید با پرهیز از حضور غیرضروری در معابر عمومی و خودداری از حضور در اجتماعات با بیماری کووید ۱۹ مقابله کنند. 

پیش از این حسین سنجرانی و حسین ابراهیمی کردیانی فرمانداران خواف و بجستان واقع در جنوب و علی فراهی فرماندار درگز در شمال خراسان رضوی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبتهای ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۴۴۶ هزار و ۶۸۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۴۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۵۵ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۳۱ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۱۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با هشت میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۶۵ بیمار کووید ۱۹ و ۲۲۴ هزار و ۸۲۴ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه سیزدهم را پس از آفریقای جنوبی در میان کشورهای جهان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha