۵۲ درصد از جانباختگان تصادفات درون شهری شرق تهران عابران پیاده است

تهران- ایرنا- رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گفت: ۵۲ درصد از جانباختگان تصادفات درون شهری شرق استان تهران مربوط به عابران پیاده است که نصب پل‌های مکانیزه می‌تواند از تعداد این تلفات بکاهد.

سرهنگ علی سلیمانی روز شنبه در گفت وگوی با ایرنا اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته تا کنون، ۵۲ درصد از جان‌باختگان تصادفات درون شهری در شرق تهران را عابران پیاده تشکیل می‌دهند، تصادفاتی که حتی گاهی در کنار پل‌های عابر پیاده رخ داده است.

وی به تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای اشاره نکرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شرق استان تهرانی با اشاره به این که در شرق استان تهران حتی یک پل عابر پیاده مکانیزه وجود ندارد افزود: برخی از تصادفات منجر به فوت خودروها با عابر پیاده، زیر پل عابر رخ داده است،  هر چند که کارشناسان سهم عابران را در تصادفات لحاظ می کنند چون برخی عابران توانایی استفاده از پل‌های عابر پیاده را ندارند.

وی تصریح کرد: ۸۵ نقطه حادثه خیز در شرق استان تهران شناسایی شده که اگر هر ماه فقط یک نقطه اصلاح شود، در میزان تلفات جاده‌ای به طور چشمگیری کاسته می‌شود.

سلیمانی گفت: ۳۳ درصد از جان باختگان سوانح رانندگی را موتورسوران و ۱۵ درصد مابقی را سایر موارد شامل می شود.

وی علت ۴۲ درصد از تصادفات را عدم توجه به جلو، ۳۶ درصد را مربوط عدم توانایی رانندگان در کنترل وسایل نقلیه، ۶ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۱۶ درصد را سایر موارد اعلام کرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گفت: یکی از مشکلات شهرستان‌های شمالی شرق استان تهران، نبود کمربندی برای تردد خودروها است که با احداث این جاده‌ها، از بروز تصادفات درون‌شهری کاسته می‌شود.

وی اظهار کرد: حوزه شرق استان تهران پرترافیک‌ترین مسیر استان تهران است و این امر در ایام تعطیل و روزهای پایانی هفته نمود بیشتری پیدا می‌کند.

سلیمانی یکی از مهمترین مشکلات ترافیک شرق استان تهران، نبود کمربندی در شهرها به ویژه مناطق شمالی اعلام کرد و افزود: نبود کمربندی در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند باعث می‌شود تا ترافیک‌ سنگینی در این منطقه رخ دهد که گاه به وقوع تصادفات زنجیره‌ای منجر می‌شود.

وی گفت: در این محور تا کنون ۴ مورد تصادف کامیون با ده‌ها خودروهای سواری رخ داده که علاوه بر خسارات مادی، تعداد زیادی از هموطنان در این حوادث مصدوم شدند.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران اظهار کرد: در یکی از این تصادفاتی که سال‌های قبل در منطقه رودهن رخ داد، بر اثر برخورد کامیون با یک خودرو سواری، ۴ نفر در دم کشته شدند.

سلیمانی افزود: در حوزه شهرستان پردیس نیز با توجه به این که کمربندی مسیر تردد مردم را طولانی می‌کند، رانندگان ترجیح می‌دهند که از مسیر مستقیم بومهن برای عبور استفاده کنند که این امر نیز به افزایش ترافیک و بروز حوادث جاده‌ای می‌افزاید.

وی یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور را، جاده امام رضا(ع) حوزه شهرستان پاکدشت اعلام کرد و افزود: کار احداث کمربندی شهرستان پاکدشت، سال‌ها است نیمه تمام مانده که این امر باعث حجم زیاد ترافیک در ورودی و خروجی پاکدشت به عنوان ورودی استان تهران از شرق کشور شده است.

سلیمانی با اشاره به کمبود امکانات درمانی در شرق استان تهران گفت: حدود ۷۰ درصد از حادثه دیدگان تصادفات جاده‌ای، در مسیر و یا خود بیمارستان فوت می‌کنند و به دلیل کمبود امکانات، اعزامی‌های ICU  و CCU به شهر تهران ارجاع داده می‌شوند که این امر به افزایش میزان تلفات منجر می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار ویلا در شرق استان تهران احداث شده که مردم برای تفریح روزهای چهارشنبه تا جمعه در این اماکن حضور پیدا کرده و یا خارج می‌شوند که این امر نیز منجر به افزایش ترافیک و حوادث جاده‌ای می‌شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی در مقابله با تخلفات رانندگی گفت: در حال حاضر تنها دو دوربین هوشمند ثبت تخلفات در شرق استان تهران مستقر است که با افزایش تعداد این دوربین‌ها، به طور محسوس از تخلفات کاسته می‌شود.

وی افزود: یکی از نیازهای شهرستان‌های شرق استان، مجهز شدن به خودرو هوشمند ثبت تخلفات رانندگی است که این امر می‌تواند ضمن برطرف کردن مشکل کمبود نیرو، بر سرعت و دقت مقابله با تخلفات بیافزاید.
فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha