«دوشنبه‌های سالمندی» در پایتخت، مجازی اجرا می‌شود

تهران-ایرنا- مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: طرح «دوشنبه‌های سالمندی» با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کرونا در پایتخت، هر هفته با محوریت یکی از مناطق ۲۲گانه، در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

«زینب نصیری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از اجرای این طرح را ارتقای نشاط و مشارکت اجتماعی سالمندان، حساس سازی عموم جامعه به ویژه مدیران ارشد شهری و سایر سازمان‌های مرتبط نسبت به پدیده سالمندی و ارتقای همدلی و همبستگی در سطح جامعه عنوان کرد.

وی اظهارداشت: اجرای طرح «دوشنبه‌های سالمندی» امسال با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کرونا در پایتخت به صورت حضوری امکان‌پذیر نیست و بر این اساس هر هفته با محوریت یکی از مناطق ۲۲گانه، در بستر فضای مجازی به صورت زنده از طریق صفحه مجازی اداره کل سلامت شهرداری تهران به نشانی labkhande_salamat۱ و صفحه مجازی اداره‌های سلامت منطقه میزبان پخش می‌شود.

«نصیری» گفت: این طرح، ۲۸مهرماه به میزبانی منطقه ۸ با اجرای برنامه‌های متنوعی شامل معرفی بازیکده سالمندی در سطح بوستان‌های شهر تهران، حضور کارشناس علمی، باشگاه خنده، نمایش طنز و سیاه بازی، گروه کر سالمندی افتتاح شد و تا هشتم دی به مدت ۱۱هفته ادامه خواهد داشت‌.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: طرح «دوشنبه‌های سالمندی»، پنجم آبان با محوریت منطقه ۱۲، ۱۲ آبان با محوریت منطقه ۱۳، ۱۹ آبان با محوریت منطقه ۱۶، ۲۶ آبان با محوریت منطقه سه، سوم آذر با محوریت منطقه ۶، دهم آذر با محوریت منطقه ۹، ۱۷آذر با محوریت منطقه ۲۱، ۲۴ آذر با محوریت منطقه یک، یکم دی با محوریت منطقه ۱۵ و هشتم دی با محوریت منطقه ۲۲ به صورت مجازی اجرا می‌شود.

۹۱۷هزار سالمند در پایتخت

«نصیری» با اشاره به اینکه براساس آمار سرشماری سال ۹۵، پایتخت، ۹۱۷هزار و ۴۳۸ سالمند دارد، اظهارداشت: براساس پیش‌بینی رشد جمعیت، ۲۱ تا ۲۵ درصد از کل جمعیت ایران در سال ۱۴۳۰ را سالمندان تشکیل خواهند داد بنابراین، با توجه به افزایش جمعیت سالمند، توجه به پدیده سالمندی در برنامه‌ریزی شهری در راستای تحقق «شهر دوستدار سالمند» بسیار مهم و ضروری است.

وی گفت: سالمندی دوران حساسی از زندگی است و توجه به مسایل و نیازهای این مرحله یک ضرورت اجتماعی است و نباید این دوران را مساوی با ناتوانی و بیماری در نظر گرفت.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: با توجه به اینکه سالمندان نسبت به سایر گروه‌های سنی ویژگی‌های زیستی-جسمی، روانی- عاطفی، اقتصادی- اجتماعی و خانوادگی ناهمگونی دارند، نیازمند برنامه‌ریزی‌های متنوعی در تمامی جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و.. برای این قشر هستیم.

«نصیری» بیان کرد: اجرای طرح «دوشنبه‌های سالمندی» با اختصاص یک روز در هفته به سالمندان شهر، بستری برای حضور بهتر و بیشتر آنان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری خواهد بود که در سال‌های گذشته نیز این طرح با محوریت کانون‌های سالمندان در ۳۵۲ محله پایتخت در سطح کانون‌ها و بوستان‌ها برای مشارکت و حضور بیشتر و موثر سالمندان در شهر اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha