۳ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84087396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبتلایان کرونا در ایلام با تاخیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: الگوی مراجعه افراد مبتلا به کرونا به مراکز درمانی استان دیرهنگام است به طوری که بر اساس آمار ۴۰ درصد افراد فوت شده با حال وخیم به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان شامگاه شنبه در نشست ستاد استانی کرونا افزود: اکنون‌ درصد میزان فوتی های کرونا که دارای بیماری زمینه ای هستند در این استان به ۷۳ درصد رسیده است.

به گفته وی وضعیت ابتلای بیماران بر حسب بیماری زمینه ای در مبتلایان نیز ۲۳ درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه بر اساس آخرین بررسی انجام گرفته میزان ابتلای مردان این استان به کرونا ۵۷ درصد و در زنان نیز ۴۳ درصد است، ادامه داد: درصد میزان فوتی های کرونا در مردان ۶۰ درصد و در زنان نیز ۴۰ درصد است.

کریمیان از کاهش میانگین سنی موارد ابتلا و بستری به ۴۰ سال خبر داد و یادآور شد: میانگین سنی فوت شدگان در این استان ۶۱.۸ سال است.

وی تاکید کرد: روند کلی موارد مشکوک مثبت، بستری و فوتی در استان در مهرماه نسبت به شهریورماه ۲ برابر افزایش یافته است به طوری که در مهرماه از ۶ هزار و ۱۸۵ تست نمونه گیری ۴ هزار و ۲۳۱ مورد مثبت، ۹۹۹ مورد بستری و ۸۸ مورد فوتی ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه افراد مبتلا به کرونا مقررات قرنطینه خانگی را رعایت نمی کنند، گفت: گزارش‌هایی از افرادی که باید در منزل قرنطینه باشند دریافت می‌شود که مقررات لازم را  رعایت نمی‌کنند و در اماکن عمومی حضور می‌یابند که این رویه باید اصلاح شود.

کریمیان با بیان اینکه آموزش‌هایی که هنگام ترخیص به بیماران داده می‌شود باید رعایت شده و بیماران تا پایان دوران نقاهت در منزل بمانند، اضافه کرد: تمهیدانی اندیشیده شده است تا با کسانی که شرایط قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، برخورد قضایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط بسیار حساس و جدی قرار داریم گفت: شکست زنجیره انتقال کرونا تنها با همکاری و همراهی مسئولان و مردم محقق می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha