۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر برای مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری نام‌نویسی کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرحهای دولت برای مسکن‌دار شدن مردم گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این استان برای طرح اقدام ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند.

حسین‌علی مقصودی شامگاه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۵۰۰ قطعه زمین به ‌منظور آغاز مراحل ساخت و ساز تامین شده است.
وی قیمت تمام‌شده هر واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا سه میلیارد ریال دانست و افزود: برای اجرای این طرح به هر متقاضی واجدشرایط ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با افزون ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد که در ۴۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.
در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.
مقصودی تصریح کرد: سهم ۱۰ درصد شهرداری شهرکرد از محل فروش زمین‌های دولتی به‌ موقع تحویل داده می‌شود.
وی یادآور شد: بهره‌برداری سریع‌تر از کمربند شمالی شهرکرد (آیت‌الله رفسنجانی)، تسریع در تکمیل زیرساخت‌های راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد و بازنگری طرح جامع مرکز چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار دارد.
وی اظهار داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برای اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف به‌خصوص پروژه‌های توسعه شهری به‌ویژه در شهرکرد به‌عنوان مرکز استان از هرگونه حاشیه‌سازی، نظریه‌های شخصی و نگاه‌های سلیقه‌ای پرهیز می‌کند.
به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha