۴ آبان ۱۳۹۹، ۶:۳۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84087540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مخالفت مغربی‌ها با هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی مغرب در یک کنفرانس مجازی، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، شرکت کنندگان در این کنفرانس مجازی همچنین فشارهای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بر کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در این کنفرانس مجازی شخصیت‌ها، نهادها و گروه‌هایی از کشورهای موریتانی، الجزائر، تونس و لیبی نیز شرکت داشتنند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس آمده است: به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین از لحاظ شرعی و قانونی باطل است و با اصول اولیه اخلاق و حقوق بشر منافات دارد.

این بیانیه از رژیم‌های عربی خواسته است که تسلیم فشارهای آمریکا نشوند و در کنار ملت‌های عربی با عادی سازی روابط مخالفت کنند.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امضا شد و این ۲ کشور کوچک عربی حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

همچنین دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه در کاخ سفید بطور رسمی اعلام کرد که عادی‌سازی روابط میان رژیم اسرائیل و سودان آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha