حجت الله غلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا توسعه آزادراهها را از اهداف و برنامهها در حوزه راه سازی برشمرد و افزود: اکنون راههای اصلی بین مرکز استان تا شهرستان ها بزرگراه شده است و چهار برنامه برای جادههای بیرون شهری استان پیش بینی شده که تبدیل راههای اصلی به بزرگراه یکی از این اهداف است.
استان اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ است.
وی بیان کرد: راههای اصلی ۲۴ شهرستان اصفهان به مرکز استان، با تعریض و ایجاد دو باند به بزرگراه تبدیل شده و تنها عملیات اجرایی این پروژه در سه شهرستان تکمیل نشد که بزودی طرح های باقیمانده نیز افتتاح میشود.
معاون عمرانی استانداری اصفهان به موقعیت جغرافیایی استان اشاره و اضافه کرد: اصفهان در چهار راه اصلی کشور قرار گرفته و این موضوع حجم ترددها را در جادههای این استان افزایش داده که بر این اساس ایمن سازی جادههای بین استانی و همچنین رفع نقاط پرتصادف در حال انجام است که این اقدامات اهداف و برنامه دیگر استان در حوزه راه به شمار میرود.
غلامی با بیان اینکه تصادفات در استان اصفهان ۶ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: این آمار از میانگین کشوری کمتر است اما راهداری، پلیس، اورژانس و سایر نهادهای مسئول برای کاهش حوادث ترافیکی و تلفات جاده ای تلاش میکنند.
غلامی سالهای اخیر را سختترین مقاطع زمانی تاریخ انقلاب اسلامی به دلیل مشکلات اقتصادی بیان کرد و گفت: در زمان حاضر درآمد نفتی و مالیاتی کشور کاهش یافته اما برغم همه محدودیتها، ارائه خدمات به جامعه بر خلاف گذشته که اعتبارات زیادی در اختیار دولت بود، در حال انجام است.
آزادراه شرق اصفهان امروز به صورت ویدئوکنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی افتتاح میشود.
روزانه حدود ۸۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه از مسیرهای تهران، کاشان، نطنز، قم و دلیجان به اصفهان وارد میشود که بارِ سنگین ترافیکی به شمال این کلانشهر تحمیل میکند و با بهرهبرداری آزادراه شرق، ضمن کوتاه شدن ۵۰ کیلومتری مسیر استانهای جنوبی و بخش جنوبی اصفهان به مرکز کشور ،شاهدکاهش تردد در شمال کلانشهر اصفهان خواهیم بود.
نظر شما