۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2058
کد خبر: 84088414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای خراسان رضوی سرد می‌شود

۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84088414
هوای خراسان رضوی سرد می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی به سرد شدن هوای این استان اشاره و بیان کرد: دمای هوا در خراسان رضوی از فردا ششم آبان ماه بین هشت ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

آذر رضایی‌پور روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا کاهش محسوس دمای هوا را در خراسان رضوی ناشی از شمالی شدن جریانهای جوی و گسترش سامانه پرفشار جوی در سطح این استان اعلام کرد. 

وی افزود: کاهش دمای هوای شبانه در خراسان رضوی بین سه تا پنج درجه و کاهش دمای هوای روزانه تا ۱۰ درجه رخ می‌دهد و این روند تا روزهای پایانی هفته جاری ادامه خواهد یافت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس حداقل دما در مناطق سردسیر استان طی  روزهای پنجشنبه هشتم و جمعه نهم آبان ماه جاری به زیر صفر خواهد رسید.

وی گفت: وزش باد شدید نیز طی این مدت پدیده غالب جوی در خراسان رضوی است که از روز چهارشنبه هفتم آبان ماه رخ می‌دهد.

رضایی‌پور افزود: همچنین امروز نیمه شمالی خراسان رضوی در ساعات عصر شاهد افزایش ابرناکی آسمان با احتمال بارش‌ خفیف در ارتفاعات خواهد بود.

وی همچنین به وضعیت دمای هوا در مشهد و نوسان آن ظرف ۲۴ ساعت گذشته بین شش تا ۲۳ درجه سانتیگراد اشاره و بیان کرد: دمای هوای این کلانشهر امروز پنجم آبان ماه با سه درجه افزایش نسبت به دیروز به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. 

قوچان واقع در شمال خراسان رضوی با دمای صفر و سرخس در شمال شرق استان با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط این خطه ظف ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بیشترین شدت وزش باد نیز ظرف همین مدت از سبزوار واقع در غرب استان خراسان رضوی با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha