۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84089025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف: رویکرد روسیه با ترکیه در برخی مسائل با هم مطابق نیست

مسکو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که رویکردهای ما با ترکیه به گونه ای نیست که در مسائل مختلف با یکدیگر مطابقت داشته باشد با این وجود مسکو به همکاری با آنکارا برای حل و فصل مناقشات در عرصه جهانی ادامه می دهد.

 به گزارش ایرنا از خبرگزاری ریانووستی، لاوروف روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با  نیکوس دندیاس وزیر خارجه یونان گفت: ما با ترکیه روابط خوب داریم اما روابط دو کشور بدون مساله نیست.

وی افزود: رویکردهای ما (روسیه و ترکیه) به گونه ای نیست که در مسائل مختلف با یکدیگر مطابقت داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه گفت: اما زمانی که با ترکیه در مساله ای وجه مشترک می یابیم برای حل آن مساله با یکدیگر همکاری می کنیم و برای ایجاد شرایط لازم برای حل و فصل اوضاع بحرانی کمک می کنیم. ما به این گونه همکاری با ترکیه ادامه خواهیم داد.

 روسیه با ترکیه در مسائل سوریه و لیبی اختلاف دارد به این صورت که تاکنون تروریست ها از معارضان سوری در ادلب جدا نشده اند و مسکو، آنکارا را در این مساله مسئول دانسته که در این اقدام کوتاهی کرده است.

روسیه و ترکیه در لیبی هم از طرف های مختلف مناقشه حمایت کردند و به تازگی بین طرف های مناقشه توافق برای آتش بس برقرار شده است.

مسکو و آنکارا در مساله قره باغ هم اختلاف شدید دارند و در حالی که روسیه برای برقراری آتش بس و توافق طرف ها برای پایان خشونت تلاش و اصرار می کند، ترکیه به حمایت یکجانبه از جمهوری آذربایجان ادامه می دهد و تلاش مقامهای روسی برای پایان جنگ در این منطقه تاکنون نتیجه ای نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha