اخبار کوتاه محیط زیست استان اصفهان

۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
کد خبر: 84089521
اخبار کوتاه محیط زیست استان اصفهان

اصفهان- ایرنا -کشف یک راس بره قوچ وحشی در نجف آباد، دستگیری متخلفان شکار و صید در شهرستان‌های سمیرم، بوئین میاندشت ودهاقان اخبار کوتاه زیست محیطی استان اصفهان است.

کشف یک راس بره قوچ وحشی در نجف آباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد گفت: دوستداران حیات وحش  یک راس بره قوچ را اطراف این شهرستان در محیط غیر زیستگاهی کشف کردند و به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد تحویل دادند.

محمد محمدی با قدردانی از این اقدام اظهار داشت: این حیوان هم اکنون در اداره محیط زیست تحت تیمار و مراقبت قرار دارد و اگر قابلیت بازگشت به طبیعت را داشته باشد در زیستگاه خود رها می‌شود.

وی گفت: جانوران وحشی که در ابتدای زندگی از مادر خود جدا می‌شوند به دلیل نداشتن مهارت زندگی در طبیعت و همچنین عادت به حضور در کنار انسان توانایی زندگی در طبیعت را از دست خواهند داد.

دستگیری متخلفان شکار و صید در شهرستان سمیرم

محمد عباسی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سمیرم گفت: محیط‌بانان یگان حفاظت  این شهرستان حین گشت و کنترل در زیستگاه‌های آزاد شهرستان سمیرم،۲ نفر متخلف شکار و صید را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی گفت: از متخلفان یاد شده یک قبضه سلاح دولول و مهمات مربوطه کشف و ضبط شد.

دستگیری یک گروه  متخلف شکار وصید در شهرستان بوئین میاندشت

حسین خلیلی رییس دفتر نمایندگی محیط زیست شهرستان بوئین میاندشت گفت: ۲ شکارچی غیر مجاز در زیستگاه‌های آزاد  این شهرستان به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری گلوله زنی ۲۷۰ و ساچمه زنی دولول، مهمات مربوطه و لاشه سه قطعه کبک شکار شده شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: متخلفان یاد شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری متخلف شکار ۱۰ کبک در دهاقان

عبدالحاج علیمیرزایی رییس اداره حفاظت محیط زیست دهاقان گفت: یک متخلف شکار و صید به همراه یک قبضه اسلحه تک لول قاچاق و لاشه ۱۰ قطعه کبک شکار شده شناسایی و دستگیر شد.

وی اظهارداشت: این متخلف همراه با یک دستگاه موتورسیکلت تریل و ادوات شکار و صید به جرم شکار غیرمجاز توسط یگان حفاظت اداره محیط زیست دهاقان دستگیر و پرونده مقدماتی جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، ۲ پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha