مراکز کاریابی خراسان رضوی پنج هزار نفر را به کار گماشتند

مشهد- ایرنا- معاون کارآفرینی و اشتغال اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۱۴۷ نفر با تلاش مراکز کاریابی در این استان مشغول کار شده‌اند.

محمدامین بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شمار مراکز کاریابی فعال در خراسان رضوی را ۵۵ مرکز اعلام و بیان کرد: از این تعداد ۲۳ مرکز در شهر مشهد دایر هستند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال در مجموع ۹ هزار و ۶۰ نفر توسط مراکز کاریابی این استان به کار گمارده شوند.

معاون اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی شمار بیکاران ثبت‌نام شده در مراکز کاریابی این استان را طی سال جاری ۲۴ هزار و ۲۲۶ نفر اعلام و بیان کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۹۰ فرصت شغلی نیز توسط مراکز کاریابی استان شناسایی شده است. 

وی ادامه داد: بیشتر این مشاغل نیازمند مهارت است و بخشی از جویندگان کار مهارت لازم و مرتبط با فرصت‌های شغلی شناسایی شده را ندارند.
بابایی به اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: امسال هزار و ۲۷۵ نفر در خراسان رضوی زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی افزود: امسال ۳۸۴ نفر در خراسان رضوی متقاضی کارورزی شده و برای بهره‌گیری از طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: ۳۱۵ نفر از این متقاضیان تاکنون در ۱۲۳ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی این استان مشغول کارورزی شده‌اند. 
وی گفت: برای افزایش مهارت و اشتغال پذیری متقاضیان در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی هم اجرای طرح برای سه هزار و ۳۹۸ نفر در استان طی سال جاری در نظر گرفته شده که در نیمه نخست امسال هزار و ۶۵۴ مهارت آموز در ۷۱۶ کارگاه به عنوان واحدهای آموزشی، مشغول کسب مهارت شدند.

این طرح با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال و فرصت‌های موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی اجرا می‌شود.

۸۸۷ هزار و ۷۰۳ کارگر بیمه شده در ۸۲ هزار و ۲۸۱ کارگاه استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی مشغول کار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha