سلیمی: شرایط وزنه‌برداری دنیا نگران کننده است

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای دسته فوق سنگین وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: اتفاقات روزهای اخیر در فدراسیون بین‌المللی، نگران کننده و ممکن است آینده این رشته را به خطر بیاندازد.

«بهداد سلیمی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بی ثباتی مدیریتی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری اظهار داشت: حرف‌هایی پشت‌سر «تاماش آیان» رییس مستعفی این فدراسیون بود که در نهایت موجب شد تا وی از سمت خود استعفا دهد. استعفایی که حدود ۹ ماه از آن می‌گذرد و تا امروز چند سرپرست دیگر برای این فدراسیون انتخاب شد که نشان دهنده بی‌ثباتی در فدراسیون بین‌المللی است. امیدوارم این شرایط به زودی پایان یابد.

دارنده ۲ مدال طلای قهرمانی جهان با اشاره به روند صعودی مثبت شدن دوپینگ در بین وزنه‌برداران جهان افزود: زمانی که روی این مساله سخت‌گیری شد بسیاری از وزنه‌برداران سرشناس دوپینگی شدند. این موجب شده تا شرایط برای این رشته در المپیک سخت شود. دوستداران این رشته با شرایط کنونی نگران آینده وزنه‌برداری و مسابقات آن در المپیک‌های بعدی هستند.

سلیمی که پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی در سال ۲۰۱۸  به سرمربی‌گری روی آورده است در نخستین تجربه خود تیم بازار بزرگ را به قهرمانی لیگ برتر ایران در وزنه‌برداری رساند. او در این زمینه گفت: بازار بزرگ همیشه حامی ورزشکاران و قهرمانان ملی است و در کشتی و وزنه‌برداری این حمایت نمود بیشتری دارد. اما مسوولان  در لیگ امسال تیم‌داری نخواهند کرد.

او گفت برای لیگ فصل بعد با یکی از تیم‌ها به توافق رسیده و در صورت نهایی شدن این توافق آن را اعلام می‌کنم. در لیگ بعدی سرمربی هستم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha