۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 914
کد خبر: 84091054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۵۵۰ مجوز تولید صنایع دستی در آذربایجان‌شرقی صادر و تمدید شد

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۵۵۰ مجوز تولید انفرادی صنایع دستی در این استان صادر و یا تمدید شد.

به گزارش ایرنا، احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: بهرغم شرایط حاکم بر کشور به دنبال شیوع کووید ۱۹، فعالیت هنرمندان صنایع ‌دستی استان به ‌طور مستمر در حال انجام است و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در مراحل گذر از این بحران همواره حامی هنرمندان خواهد بود.

وی اظهار داشت: در این راستا صدور و تمدید ۴۰ فقره مجوز تولید کارگاهی تا پایان مهرماه سال جاری از سوی معاونت صنایع‌دستی استان انجام و ۴۵ فقره کارت شناسایی نیز از سوی معاونت صنایع‌دستی استان در راستای فراهم‌ سازی بستری مناسب برای ارتقای سطح تولید صادر شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن طیف متنوعی از صنایع دستی دارای «نشان ملی مرغوبیت» و «مهر اصالت یونسکو» به مانند نگینی بر تارک فرهنگ و هنر ایران زمین می درخشد که اخذ ۲۶ نشان ملی مرغوبیت توسط هنرمندان عرصه صنایع دستی این استان برای ۲۶ رشته طی سال های اخیر و فعالیت ۱۱ هزار هنرمند در ۸۰ رشته نشان دهنده جایگاه این صنعت در استان است.  

فعالیت هنرمندان آذربایجان شرقی در رشته‌های مختلف و متنوع همچون قالی بافی، کیف و کفش چرم، قلم زنی، سوزن کاری، منبت، نقره کاری، نساجی در قالب چاپ باتیک، سفال، سرامیک و کاشی کاری، صنایع چرم دست دوز، قالی و تابلو فرش، آئینه کاری، گلیم بافی، مجسمه سازی، ملیله دوزی، ممقان دوزی (رودوزی ممقان)، منجوق دوزی، معرق کاری، میناکاری، نقاشی روی سفال و زیورآلات سنتی و سایر رشته‌ها، این استان را در کنار اصفهان به یکی از دو قطب اصلی صنایع دستی ایران تبدیل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha