۸ آبان ۱۳۹۹، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84091106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا ارایه خدمات در کتابخانه‌های عمومی سقز را مختل کرد

سنندج - ایرنا - مدیر کتابخانه‌های عمومی سقز گفت: ارایه خدمات به اعضا در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با توجه به قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونا، مقدور نیست و تا اطلاع ثانوی خدمتی داده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان سقز با ورود موج سوم کرونا، روزهای سخت و پر تلاطم را پشت سر می‌گذارد و هر روز شاهد چندین فوتی و مبتلای جدید به کرونا هستیم و این رویه می‌تواند فاجعه جدی بوجود بیاورد، لذا کتابخانه عمومی به عنوان مرکزی برای مراجعه، ممکن است محلی برای شیوع این ویروس باشند بنابراین تعطیلی فعالیت آنها و عدم ارایه خدمات به مراجعه کنندگان و اعضا، اقدام موثری خواهد بود.

سمیه ایزدیار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز گذشته ارایه هر گونه خدمات به اعضای کتابخانه تا اطلاع ثانوی مقدور نیست و سالن مطالعه این اماکن هم تعطیل است.

وی با بیان اینکه ۲ کتابخانه عمومی در سقز در دسترس عموم است، افزود: از اوایل شیوع کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بدرستی در محیط کتابخانه عمومی شهر انجام دادیم و در حال حاضر با شدت گرفتن این ویروس، ارایه خدمات به مردم امکانپذیر نخواهد بود.

وی به عدم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب بدلیل شیوع کرونا نیز اشاره کرد و یادآور شد: ویروس کرونا سالن‌های مطالعه برای دانش آموزان و دانشجویان را نیز تعطیل کرد و فعالیت دسته زیادی از ناشران و نویسندگان را هم تحت شعاع خود قرار داد.

ایزدیار تاکید کرد: چند روز قبل و با ورود موج سوم، تعدادی از همکاران شاغل در کتابخانه‌های عمومی سقز نیز به کرونا مبتلا شدند بنابراین تعطیلی و عدم ارایه خدمات به مراجعه کنندگان می‌تواند در این شرایط برای اعضا و کارکنان این نهاد موثر و از شیوع کرونا پیشگیری کند.

مدیر کتابخانه‌های عمومی سقز با اشاره به اینکه تا سوم آبان امسال خدمات به اعضای کتابخانه ارایه شده است، گفت: با درخواست ما و موافقت فرمانداری ویژه سقز، فعالیت کتابخانه ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha