استاندار چهارمحال و بختیاری محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا را اعلام کرد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اعلام محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اجباری جدید به مدت ۲ هفته با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن در این استان از روز شنبه (۱۰ آبان‌ماه) آغاز و به‌ مدت ۲ هفته اجرا خواهد شد.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در تالار ابن سینای دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برگزار شد، تاکید کرد: در این طرح شهرستان‌های شهرکرد و بروجن با وضعیت خاکستری (بحرانی) شامل اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در گروه‌های شغلی شماره ۲، سه و چهار می‌شود.

وی افزود: شهرستان‌های فارسان و بن با وضعیت قرمز و شهرستان‌های سامان، لردگان و خانمیرزا با وضعیت نارنجی مشمول اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در گروه شغلی شماره سه و چهار خواهند شد.

عباسی تصریح کرد: شهرستان‌های اردل و کیار با وضعیت زرد و شهرستان کوهرنگ با وضعیت قرمز هیچ‌گونه اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید ندارد.

به گزارش ایرنا، اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در چهارمحال و بختیاری به مدت ۲ هفته‌ای و برای اصناف به‌مدت یک هفته اجرایی خواهد شد که در صورت لزوم، قابل تمدید است.

گروه شغلی شماره یک شامل مراکز امدادی و درمانی، اورژانس‌ها، مراکز امنیتی، اداری و خدماتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، مراکز تامین ارزاق عمومی و مایحتاج عمومی، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و لبنی است که در قالب اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید نیست اما رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در آن ضرورت دارد.

گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، موارد فروش مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلای‌ها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل می‌شود.

گروه شغلی شماره سه شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و انجام دورکاری، برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره چهار شامل برگزاری انواع مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چاپخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس می‌شود.

وی یادآور شد: رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از سوی همگان جزو عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی به‌شمار می‌رود.

رییس شورای اداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در این استان به مدت ۲ هفته با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن از سوی گروه‌های کارشناسی بررسی شده است.

وی گفت: برای رعایت تمامی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید مجری و متولی مشخص شده و در صورت سهل‌انگاری و تخلف در این حوزه، قابل رسیدگی در مراجع قضایی است.

عباسی به شرایط نامساعد اقتصادی کنونی در جامعه اشاره و تاکید کرد: اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در راستای سلامتی مردم جامعه انجام می‌شود و احتمال گلایه‌مندی در این حوزه وجود دارد اما برای کنترل شیوع ویروس کرونا ناچار به این تصمیم‌گیری بوده‌ایم.

وی افزود: اجرای این تصمیم به همکاری تمامی مسوولان، مردم و گروه‌های مختلف جامعه نیاز دارد و هیچ‌گونه سهل‌انگاری در اجرای آن از هیچ‌کس پذیرفته نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان در نشستی درون‌سازمانی، اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید را برای نیروی انسانی خود تبیین کنند.

وی یادآور شد: از روز شنبه هر برگزاری نوع آیین تودیع، معارفه، همایش و نشست با حضور افرادی از خارج دستگاه اجرایی مرتبط ممنوع است و هیچ مدیری حق ندارد در آیین‌های تودیع و معارفه دستگاه‌های اجرایی دیگر شرکت کند.

عباسی اظهار داشت: در این مدت هرگونه چاپ آگهی ترحیم و کارت دعوت عروسی در چاپخانه‌های استان و برگزاری مراسم در این خصوص ممنوع است.

وی گفت: سیاست‌های مرتبط با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در چهارمحال و بختیاری با حضور مسوولان، علما و شخصیت‌های دارای نفوذ اجتماعی، جوانان مؤثر در جامعه از طریق رسانه‌های گروهی و فضاهای مجازی اطلاع‌رسانی شود.

رییس شورای اداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: رسانه‌های گروهی و فضاهای مجازی در این مدت صرف‌نظر از نگاه‌های سیاسی برای مقابله با ویروس کرونا و تلاش به ‌منظور قطع زنجیره آن به مسوولان استان کمک کنند.

وی ابراز امیدواری کرد، با تلاش همگان در راستای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در استان بتوان پس از ۲ هفته روند شیوع ویروس کرونا در استان را کنترل و از اعمال اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های شدیدتر جلوگیری کرد.

عباسی تصریح کرد: ادامه روند کنونی و مواجه شدن با حجم گسترده‌ای از مبتلایان به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری و کافی نبودن امکانات و تجهیزات باعث ایجاد بحران در استان خواهد شد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی با رعایت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید می‌توانند نسبت به شیفت‌بندی در خدمات‌رسانی اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: قرارگاه مقابله با ویروس کرونا در استان به‌زودی تشکیل و فعال می‌شود و از روند فعالیت دستگاه‌های اجرایی در این مدت بازرسی و ارزیابی می‌کند.

وی گفت: پیشنهاد چهارمحال و بختیاری به‌عنوان استان پایلوت کشور برای قرنطینه یک‌ماه در راستای مقابله با ویروس کرونا به هیات دولت اعلام می‌شود.

عباسی تاکید کرد: فعال شدن گروه‌های خیری و ترویج فرهنگ کمک‌های مؤمنانه از سوی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) و بسیج چهارمحال و بختیاری مورد توجه باشد.

به گزارش ایرنا،اعضای شورای اداری چهارمحال و بختیاری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در این استان به مدت ۲ هفته با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن را تصویب کردند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha