۹ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۲۱
کد خبر: 84093337
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عملیات الحشد الشعبی علیه تروریست‌ها شدت گرفت

۹ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۲۱
کد خبر: 84093337
عملیات الحشد الشعبی علیه تروریست‌ها شدت گرفت

بغداد- ایرنا- نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» همزمان با تداوم عملیات گسترده خود در شرق عراق، عملیات مشابهی را در غرب این کشور علیه  تروریست‌ها آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، ستاد اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیپ ۲۷ نیروهای این سازمان عملیاتی را با نام «انتقام خون شهدای پاک» در منطقه «جزیره الکرمه» در استان الانبار آغاز کردند.

این بیانیه تصریح کرد: نیروهای الحشد الشعبی تاکنون شماری از مقرهای بقایای گروه‌های تروریستی را کشف کرده‌اند. عناصر داعش از این مقرها برای حملات شبانه علیه یگان‌های الحشد الشعبی استفاده می‌کردند.

سازمان الحشد الشعبی عراق از صبح امروز عملیات گسترده‌ای را نیز علیه بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در استان دیاله در شرق این کشور آغاز کرده است.

«طالب الموسوی» فرمانده عملیات سازمان الحشد الشعبی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های الحشد الشعبی و ارتش از صبح امروز عملیات گسترده امنیتی را از ۲ محور برای پاکسازی مناطق شمال منطقه «المقدادیه» در استان دیاله و پایان دادن به حضور هسته‌های داعش در آن منطقه آغاز کرده‌اند.

براساس اعلام سازمان الحشد الشعبی، تاکنون چند مقر زیر زمینی داعش در این منطقه منهدم، تعدادی بمب خنثی و مساحت گسترده‌ای پاکسازی شده است.

عناصر گروه تروریستی داعش سه روز پیش یکی از شیوخ دامدار عراقی را در ناحیه الخیلانیه در اطراف منطقه المقدادیه در استان دیاله با خود برده و سرش را از تن جدا کردند.

داعشی‌ها سپس جسد این دامدار را بمب گذاری کردند و هنگامی که برخی اهالی به محل پیکر او رسیده و قصد داشتند تا آن را از روی زمین برداشته و با خود ببرند، بمب در بدن این قربانی منفجر شد. در این انفجار سه نفر کشته و ۲ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

در همین راستا، بالگردهای هوانیروز ارتش عراق یک مقر داعش در ناحیه «شیروان» در منطقه «دلی عباس» در شمال استان دیاله را منهدم کردند.

این در حالی است که واحدهای اطلاعات پلیس فدرال عراق نیز امروز ۶ تروریست را بازداشت کردند که هشت روز پیش یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده را در نزدیک پل «البوفراج» در استان الانبار منفجر کرده بودند.

به گفته منابع امنیتی عراقی، یک پدر و پسر نیز جمعه شب بر اثر انفجار بمب برجای مانده از داعش در استان الانبار کشته شدند.

در همین حال، واحد اطلاعات پلیس فدرال در استان نینوا در شمال غربی عراق از دستگیری ۲ تروریست در منطقه سنجار خبر دادند که قصد فرار به خاک سوریه را داشتند.

با وجود عملیات مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست‌های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha