۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84093607
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محدودیت‌های کرونایی در سبزوار تمدید شد

۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹
کد خبر: 84093607
محدودیت‌های کرونایی در سبزوار تمدید شد

سبزوار- ایرنا- سرپرست فرمانداری سبزوار گفت: با توجه به استمرار وضعیت بحرانی این شهرستان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های اعمال شده تا ۱۵ آبان کنونی تمدید شد.

حسین شاد روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در سبزوار افزود: بر مبنای مصوبات ستاد مقابله با کرونا محدودیت فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و فعالیت ناوگان درون شهری سبزوار همچنان به مدت یک هفته تعطیل شد و برگزاری هرگونه اجتماع، همایش، مراسم عزاداری و عروسی ممنوع است.
وی تصریح کرد: بیمارستان واسعی شهر سبزوار با ۲۳۰ تخت عادی و  مراقب‌های ویژه  به مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته که ظرفیت آن در حال تکمیل است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: به رغم توصیه‌ها و هشدارهای لازم، رعایت نکردن موارد بهداشتی و انجام رفتارهای پرخطر، حضور شهروندان در مکان‌های شلوغ و دورهمی‌های خانوادگی روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را در سبزوار افزایش داده است.
دکتر علیرضا مسلم افزود: در موج قبلی شیوع کرونا روزانه حدود ۴۵ نمونه‌گیری در این حوزه انجام می‌شد اما این تعداد اکنون ۲.۵ برابر افزایش یافته و نتیجه آزمایش ۶۹ درصد نمونه‌ها طی ۲۰ روز گذشته مثبت اعلام شده است.
وی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود از حضور غیر ضروری در مکان‌های شلوغ و پرتردد خودداری کنند و در صورت حضور در این مکان‌ها از ماسک استفاده نمایند.
۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۶۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۴۷۸ تن رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز، هشدار یا زرد کرونا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha