پوشش‌ تلفن‌همراه در داخل ساختمان، جزو تعهدات اپراتورهاست

تهران- ایرنا- مشترکان اپراتورهای تلفن‌همراه نزدیک به ۶ هزار شکایت در حوزه عدم آنتن‌دهی تلفن‌همراه به ثبت رساندند که بخش عمده آن به مشکل عدم آنتن‌دهی در داخل ساختمان برمی‌گردد که یک مسوول سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره می‌گوید: اپراتورها ملزم هستند تمام سطح شهر از جمله داخل ساختمان‌ها را پوشش دهند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور)، گزارشی را از فعالیت سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵ در نیمه نخست امسال را منتشر کرد.

عدم رضایت از کیفیت اینترنت جزو مسائلی است که کاربران در فضای مجازی مدام از آن گلایه می‌کنند. عدم همکاری شهرداری‌ها و مردم برای نصب سایت‌های تلفن همراه، سرقت‌ دکل‌ها، وضعیت جغرافیایی، میزان جمعیت و آب و هوای منطقه از جمله مواردی است که می‌تواند بر کیفیت اینترنت تاثیرگذار باشد.  

پوشش‌دهی تلفن همراه در داخل ساختمان یکی از موضوعات مهم برای مشترکان است. برخی از کاربران تنها در نقطه خاصی از منزل خود سیگنال ارتباطی دریافت می‌کنند، در منزل بعضی دیگر تمام نقاط کور است و گاهی اوقات پوشش اینترنت تنها برای طبقات بالا فراهم است.

برطرف کردن این مشکل به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری برعهده اپراتورها است. «محمد امامی» به تازگی اعلام کرده است: براساس پروانه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها ملزم هستند تمام سطح شهر از جمله داخل ساختمان‌ها را پوشش دهند. در واقع اپراتورها در پروانه خود متعهد شدند که تمام شهر را پوشش بدهند و این کاملاً بدیهی است که این تعهد داخل ساختمان‌ها، پارک‌ها، پاساژهای متعارف و... را در بر می‌گیرد.

وی افزود: اپراتورها در این مورد الزام دارند و درصورت رعایت نکردن این موضوع براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، جریمه می شوند. البته رگولاتوری معتقد است همانطور که سازمان نظام مهندسی بعد از بررسی وضعیت سیم‌کشی برق، نصب کنتور و ... در ساختمان‌ها، مجوز پایان کار را برای آن ساختمان صادر می‌کند، باید با تدوین مقررات مناسب، برای برج‌ها و ساختمان‌های بلند نیز تهیه تجهیزات و جانمایی برخی وسایل مخابراتی الزامی شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا اپراتورها به تعهدات خود در زمینه ایجاد یا برقراری پوشش تلفن همراه عمل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به صورت کلی، اپراتورها به این تعهد خود عمل کرده‌اند. حتی در برخی تعهدات مانند پوشش‌دهی نسل سه و چهار موبایل فراتر از تعهدات توسعه‌ای در پروانه‌شان گام برداشته‌اند اما ممکن است در نقاطی به دلایلی که در خصوص آن‌ها شکایت به ثبت رسیده، نقص‌هایی وجود داشته باشد که مطابق قوانین با آن‌ها برخورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha