۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 1026
کد خبر: 84094833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مازندران هفت برابر پارسال واکسن آنفلوانزا دریافت کرد

ساری - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تخصیص ۳۵ هزار دوز واکسن آنفلوانزا به استان در پاییز سال جاری خبر داد و گفت که این میزان تقریبا هفت برابر پاییز سال گذشته است.

دکتر قاسم اویس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که در سال های گذشته حدود پنج هزار دوز واکسن به استان مازندران اختصاص می یافت.

وی توضیح داد : امسال تاکنون ۲۷ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است که معادل ۷۰ درصد واکسن تخصیصی است .

این مسئول گفت : واکسن آنفلوانزا مطابق با پروتکل های بهداشتی به گروه های هدف شامل کادر درمانی و بهداشتی در بیمارستان ها و مراکز پرخطر، مادران باردار، بیماران دیابتی ، فشار خون بدون کنترل تزریق شده است.
وی افزود : بر اساس آمار ، حدود ۱۲ هزار مادر باردار در استان هم با مراجعه به مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت در شهرها و روستاها واکسن آنفلوانزا تزریق کردند و این مراکز موظف شدند به هر مادر بارداری که مراجعه می کند پس از دریافت مدارک قانونی ، واکسن تزریق کنند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : به هر حال در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با آنفلوانزا ، مطالبه برای واکسن در سطح کشور افزایش یافت و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز در حد توان اقدام به واردات واکسن کرد.
وی افزود : اگر پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک از سوی مردم رعایت شود، نیاز به تزریق واکسن تا حد زیادی کاهش خواهد یافت و می توان با خود مراقبتی از ابتلا به ویروس کرونا و آنفلوانزا جلوگیری کرد.
واکسن آنفلوانزا واکسنی است که انسان را علیه ابتلا به بیماری آنفلوانزا محافظت می‌کند.هرسال طی دو نوبت، واکسن جدیدی برای آنفلوانزای همان فصل ساخته می‌شود، چرا که ویروس آنفلوآنزا به‌سرعت خود را تغییر می‌دهد. با آنکه اثربخشی واکسن، سال به سال متفاوت است، اما بیشترشان مصونیت متوسط تا زیادی علیه بیماری آنفلوآنزا ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha