۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1210
کد خبر: 84095268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا شکایات دانشگاهیان را کاهش داد

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۸:۲۹
کد خبر: 84095268
کرونا شکایات دانشگاهیان را کاهش داد

تهران-ایرنا- مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کاهش ارسال شکایات دانشگاهیان خبر داد.

فریدون جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره میزان شکایات دانشگاهیان از جمله دانشجویان در ایام شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها، اظهار داشت: با توجه به تغییر فرایند آموزش در دانشگاه ها، روش ها و رویه های اعتراض ها و شکایت ها هم متفاوت شده است؛ با این حال شیوع ویروس کرونا تعداد شکایات روزانه را که به ۵۰ فقره می رسید به ۲ تا سه مورد در روز کاهش داد.

وی درباره موضوعات فعلی شکایاتی که به این اداره کل واصل می شود، گفت: با مجازی شدن آموزش ها، عمده نامه ها به شکایات دانشجویان و استادان از شیوه های آموزش مجازی، نحوه برگزاری این آموزش، تقلب در امتحانات مجازی و مسائلی از این دست اختصاص یافته است.

به گفته این مسوول وزارت علوم، اعتراض نسبت به رتبه فرد در کنکور هم بخشی دیگر از شکایات را تشکیل می دهد که البته سنجشی است که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشگاه های غیردولتی بیشترین تعداد شکایت را از میان دانشگاه های کشور داشتند، خاطرنشان کرد: بر اساس شکایاتی که از برخی دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی به این اداره کل ارسال شد، دانشجویان از سیستم آموزش مجازی این دانشگاه ها شکایت داشتند که با رصد صورت گرفته به تعدادی از این مراکز آموزش عالی تذکرهای لازم داده شد.

جعفری ادامه داد: دلیل عمده این دانشگاه ها در اختیار نداشتن امکانات لازم بودجه ای برای آموزش مجازی بود که البته مشکلات آنها برطرف شد.

وی با بیان این که اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم برای تضییع نشدن حق دانشجویان و دانشگاهیان این اعتراض ها را رصد و پیگیری می کند، ‌ اظهار داشت: قالب این بازرسی ها، ‌ رصد اجرای بخشنامه های مرتبط با آموزش مجازی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha