۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84095286
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ناقضان بهداشت در دامغان به خدمت در بخش کرونا محکوم می‌شوند

سمنان-ایرنا- رییس دادگستری دامغان گفت: کسانی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی علیه کرونا را نقض می‌کنند، علاوه بر مجازات‌های قانونی، به ارائه خدمات عمومی در بخش بیماران کرونایی بستری شده در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان، طبق شرایط وزارت بهداشت، محکوم می‌شوند. 

علی خاکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شهرستان دامغان، با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، در گروه شهرهای بحرانی ابتلا و شیوع کرونا قرار گرفته است که در همین راستا با تهدیدکنندگان بهداشت عمومی برخورد می‌شود. 

وی ادامه داد: با افرادی که اقدام به برپایی تجمعات عزا و عروسی به صورت آشکار و مخفیانه داشته باشند، به صورت قانونی برخورد می‌شود. 

خاکی ادامه داد: رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی و شیوه نامه هایی ابلاغی در مقابله با کرونا از سوی مردم مجازات و برخورد دستگاه قضایی به همراه دارد. 

وی ضمن آرزوی سلامتی برای همه بیماران و آرزوی صبر برای بازماندگان جان‌باختگان کرونا، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری انجام مقررات بهداشتی را یک واجب شرعی و قانونی برای خود و همه جامعه دانستند، پس چنانچه فرد مبتلا بدون رعایت شرایط بهداشت عمومی موجب شیوع و ابتلای دیگر افراد جامعه به بیماری شود، از نظر موازین شرعی مسئول است.

به گفته ظهر شنبه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، با فوت ۳۸۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری افزود: تا ظهر دهم آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۴۱۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۱۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

 استان سمنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد و در شهرستان سمنان محدودیت  و در سه شهرستان شاهرود، دامغان و گرمسار محدودیت های شدید کرونایی وضع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha