تولیت آستان قدس رضوی: این آستان مقدس با هیچ نهادی رقابت ندارد

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: توقع ما از مسوولان ملی و استانی این است که این آستان مقدس را رقیب خود نبینند چرا که این نهاد دارای جایگاه معنوی است و با هیچ نهادی رقابت ندارد و همه باید نسبت به این مجموعه احساس مسوولیت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی روز یکشنبه در دیدار استاندار جدید خراسان‌رضوی افزود: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس خدمه، خادم آستان قدس رضوی هستند، به وضوح روشن است که این آستان دارای چه جایگاه والایی است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان خادم آستان قدس رضوی و دیگر مدیران این مجموعه هیچگاه نسبت به مسائل شهری، استانی و ملی بی تفاوت نیستیم و همواره تلاش کرده‌ایم در حد امکانات و توان، به مردم خدمت‌رسانی داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برخی مصادیق ورود آستان قدس رضوی به مسائل ملی برای انجام مسوولیت اجتماعی خود گفت: این نهاد امسال و سال گذشته در زمینه رفع خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در برخی نقاط کشور اقدامات و خدمات قابل توجه انجام داد و در مقابله با خسارات کرونا هم برای کمک به افراد نیازمند حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بسته‌های کمک معیشتی، بهداشتی و امثال آن تهیه و توزیع کرده است.

وی با قدردانی از خدمات استانداران ادوار استان خراسان رضوی افزود: با اینکه استانداران قبلی برای رفع مشکلات زحماتی کشیدند و از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم اما مشکلات بسیار در استان وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام و المسلمین مروی حاشیه شهر مشهد را یکی از مهمترین مشکلات دانست و ادامه داد: این مشکل هم دغدغه رهبر معظم انقلاب و هم دغدغه مردم است که در صورت برنامه‌ریزی و ساماندهی آن، باقیات صالحاتی برای دست‌اندرکاران خواهد بود.

وی گفت: برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد تلاش بسیار انجام شده و با برگزاری جلسات متعدد، مقرر شد با اختصاص زمین‌های موقوفه از سوی آستان قدس رضوی، ۶ هزار واحد مسکونی از سوی شهرداری مشهد در این مناطق احداث شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: انتظار می‌رود استانداری خراسان‌رضوی با اعمال مدیریت مقتدرانه، اجرایی شدن تفاهم‌نامه ساخت این تعداد واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد را از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کند.

وی کمبود توقفگاه خودرو در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی را از دیگر مشکلات زائران دانست و ادامه داد: این مشکل در ایام اوج حضور زائران در مشهد مقدس مانند ایام تعطیلات نوروز و برخی مناسبت های مذهبی تشدید می‌شود و نیروی انتظامی هم چاره‌ای جز مسدود کردن معابر منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را ندارد و در نتیجه زائران سرگردان می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی گفت: آستان قدس رضوی برای مشارکت در ساخت توقفگاه در ورودی معابر منتهی به حرم مطهر رضوی آمادگی دارد و در صورت مدیریت این مسئله توسط استانداری تاحصول نتیجه، مشکل بزرگی از پیش روی زائران برداشته خواهد شد.

وی افزود: بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مشکل دیگری است که نیازمند رسیدگی می‌باشد زیرا برخی افراد در قالب شرکت مسکن‌سازان با سوء استفاده از شرایط، اقدام به خرید املاک مردم به حداقل قیمت و فروش آن‌ها به انبوه‌سازان با قیمت بسیار کردند و موجب نارضایتی مردم منطقه شدند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امیدواریم برای ساماندهی شرایط موجود بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و مشکلات استان سرمایه‌های ملی پای کار آورده شود و اقدامی شایسته در این حوزه انجام گیرد.

محمدصادق معتمدیان استاندار جدید خراسان رضوی نیز در این دیدار توجه به رونق اقتصاد استان، دنبال کردن اجرای طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، پیگیری تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد اقتصادی، ساماندهی حاشیه شهر مشهد و توسعه امکانات بهداشتی، فرهنگی و آموزشی در این مناطق و رفع مشکلات مرز دوغارون را از جمله برنامه‌های خود برشمرد و آمادگی خود را برای تلاش در جهت رفع مشکلات زائران در مشهد مقدس اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha