۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84095592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس کل دادگستری: احکام قلع و قمع در مازندران با جدیت باید اجرا شود

ساری- ایرنا - رئیس کل دادگستری مازندران با انتقاد از آنچه که اجرای ناقص و صوری برخی احکام قلع و قمع و تجاوز به اراضی کشاورزی استان نامید گفت: در بخش اجرای احکام بخصوص احکام قلع وقمع باید جدی‌تر برخورد شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران ، حجت اسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در آئین معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان سوادکوه افزود: گزارش هایی وجود دارد که برخی از این پرونده ها  به امید تغییر قوانین ، منتظر اجرا نشدن احکام هستند و یا بخشی از حکم به صورت صوری و ناقص اجرا می شود

وی با اعلام این که متصرفین بعد از اجرای غیرواقعی حکم، مجددا وارد تخلفات سابق شدند که باید قاطعانه با این موارد برخورد قانونی صورت گیرد ، تاکید کرد : اگر حکم به درستی،کامل و بموقع اجرا نشود، تمام زحمات دستگاه قضایی به هدر می‌رود.

رییس کل دادگستری مازندران گفت :  استان مازندران به لحاظ برخورداری از جنگل ، دریا، کوه و نعمت های طبیعی از استان های برخوردار محسوب می شود که همواره مورد تعدی متجاوزان به حقوق بیت المال نیز قرار می گیرد و در اینجا اعلام می کنیم اجازه تصرف غیرقانونی به احدی نخواهیم داد و در این راه قاطعانه و بی گذشت ایستاده ایم.
وی به موضوع پیشگیری از انواع جرائم نیز اشاره کرد و بیان داشت : هزینه پیشگیری در ساخت وساز های غیرقانونی وتغییر کاربری غیرمجاز، به مراتب کمتر از اقدام قضائی است و اگر مدیران، پیشگیری را درحوزه های مختلف جدی بگیرند و درصورتی که کافی نبود اقدام قضائی کنند، بسیاری ازمشکلات و هزینه ها کم خواهد شد .

بر اساس آمارهای رسمی تا ۷۰ درصد وسعت استان مازندران را عرصه های طبیعی ملی در قالب سواحل دریای خزر ، جنگل و مرتع تشکیل می دهد و همین گستردگی عرصه ملی سبب تجاوز و تصرف به آن و تغییر کاربری های غیر قانونی زمین های کشاورزی شده است.

وی گفت : مجموعه قضائی در راستای برقراری عدالت، مبارزه با متعدیان حقوق عامه را بیشتر از گذشته در دستور کار خود قرار داده است و عرصه را به مجرمان تنگ تر می کند.
رئیس کل دادگستری مازندران ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت رسول اکرم(ص) ومحکوم کردن توهین به مقام ارزشمند ووالای حضرت محمد مصطفی(س)  با اشاره به احادیث وروایات مختلف درخصوص عدالت اظهارکرد: مقام معظم رهبری همواره در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه بررسیدگی عادلانه تاکید داشته اند و باید گفت برای همه ما نعمت بزرگی است که دردوره استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار قضاوت داریم و باتاسی از رهنمودهای ارزشمند ایشان، از فرصت با ارزش قضاوت درجهت عدالت ورزی ورسیدگی عادلانه استفاده کنیم تا مردم طعم شیرین عدالت را دراین نظام احساس کنند.
عالی ترین مقام قضایی استان  مازندران رسیدگی عادلانه براساس ادله وبراهین را مورد تاکید قرار داد وخاطرنشان کرد: قضاوت وقت اداری وغیراداری نمی شناسد و باید درنهایت دقت وبهره گیری مناسب از زمان ومبتنی برقوانین ودلایل بگونه ای عمل کنیم تا حق وحقوق مردم وجامعه،بموقع ودرست احقاق شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه مجموعه های قضائی استان به صلح وسازش، اظهار داشت:  تلاش و اهتمام مسئولان قضائی استان سبب شده با برقراری صلح و سازش، محکومان به قصاص از طناب دار نجات یابند وباید اقدامات همکاران مرتبط دراین زمینه مضاعف شود.

در آئین تکریم ومعارفه از زحمات" احمد محمدی تازه آبادی" رئیس پیشین دادگستری سوادکوه تقدیر و"رسول محمدی فیروزجائی" که پیش ازاین دادستان این شهرستان بود به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

همچنین "محمد خانلری المشیری "به عنوان دادستان جدید شهرستان سوادکوه معارفه شد.خانلری پیش ازاین معاون دادستان شهرستان میاندورود بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha