۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1017
کد خبر: 84096295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ستاد "باشگاه‌های کتابخانه‌ای" در سردشت راه‌اندازی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت گفت: ستاد باشگاه‌های کتابخانه‌ای با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هفت حوزه جداگانه این شهرستان راه‌اندازی شده است.

حسن حسن‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ستاد با توجه به شرایط کرونایی در هفت حوزه به صورت جداگانه شامل حوزه سالمندان، بانوان، کودک و نوجوان، مفاخر، دکتر نادر کریمیان سردشتی، مرحوم علامه بیتوشی و مرحوم شیخ رئوف نقشبندی ایجاد و ثبت شده است.

وی افزود: ارایه خدمات باشگاه‌های کتابخانه سطح شهرستان به صورت مجازی خواهد بود که پس از عضوگیری در هر حوزه برای عموم شهروندان و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و فعالان فرهنگی شهرستان در بستر فضای مجازی راه‌اندازی خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی به وضعیت مطالعه و سرانه آن در سطح شهرستان پرداخت و بیان کرد: مشکلات کتابخانه‌های شهرستان بیشتر از آنکه کمبود یا نبود فضای فیزیکی باشد، عدم گرایش به کتابخوانی است و باید با ارائه ابتکارات و ایده‌های جدید به تقویت این بخش پرداخت.

حسن‌زاده افزود: از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری این شهرستان چهار هزار نفر عضو کتابخانه‌ها هستند که تقریبا ۳.۵ درصد از جمعیت را در بر می‌گیرد و بر اساس آمار سرانه مطالعه در این شهرستان کمتر از ۱۰ دقیقه در روز است که زمان بسیار کمی است.

وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات فرهنگی و ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از کاهش مطالعه و بی‌توجهی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است که اگر فرهنگ کتابخوانی در اولویت فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ها قرار گیرد بسیاری از مشکلات فرهنگی مرتفع می‌شود.

شهرستان مرزی سردشت دارای چهار کتابخانه عمومی با بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha