۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84097372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منطقه "فیض الله بیگی بهی" بوکان، شکار ممنوع شد

۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱
کد خبر: 84097372
 منطقه "فیض الله بیگی بهی" بوکان، شکار ممنوع شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: هرگونه شکار و تیراندازی در منطقه "فیض الله بیگی بهی" این شهرستان به مدت پنچ سال شکار ممنوع اعلام شده است.

آوات بازیار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این منطقه که در بخش مرکزی و از توابع فیض الله فیگی قرار دارد، دارای ۴۷ هزار هکتار است که به دلیل قابلیت های اکو لوژیکی و اکوسیستمی جزء زیستگاه‌های مهم شهرستان بوکان محسوب می‌شود.

وی در خصوص گونه‌های جانوری این منطقه اظهار داشت: از گونه های شاخص حیات وحش  در این منطقه می توان به پستاندارانی از جمله گونه شاخص "قوچ ومیش ارمنی"، "روباه"، "گرگ"، "خرگوش" و درگذشته حیواناتی چون "کفتار" ، "خرس"،"پلنگ"و "کلوبز" در منطقه مشاهده شده اشاره کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان ادامه داد: از پرندگان این منطقه می توان به گونه شاخص مانند گونه نادر و در حال انقراض "میش مرغ"، "عقاب طلایی"، "سارگپه"، "باقرقره"،"کبک"، "تیو"، "دلیجه"،"لیل" و "کبوتر وحشی" اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این منطقه ۳۰ درصد از مساحت شهر بوکان را شامل می‌شود، افزود: فعالیت‌های مانند فعالیت معدنکاران، خط انتقال گاز، کنار گذر بوکان، تخریب و تصرف اراضی حاشیه ای، چرای بی رویه دام وشکار غیر مجاز این منطقه را تهدید می‌کند.

بازیار اعلام رسمی شکار ممنوع منطقه فیض الله بیگی بهی را دستاوردی بزرگ برای محیط زیست استان و شهرستان بوکان و دوستداران حیات وحش عنوان کرد و از مردم خواست جهت حفظ وحراست محیط زیست همکاریهای لازم را با اداره محیط زیست بوکان داشته باشند.

وی گفت: به لحاظ قانونی، پناهگاه مخصوص حیات وحش در مناطقی همچون "دشت سوتاو" و "دشت سه کانیان" وجود دارد که صدور پروانه شکار می‌توانست صدمه‌های جبران ناپذیری برای این گونه‌ها وارد کند.

میش مرغ به عنوان یک گونه نادر و در حال انقراض در سطح کشور، تنها در بوکان زیست می‌کند و در آخرین سرشماری از این گونه ۱۵ قطعه سرشماری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha