۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
کد خبر: 84097847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایندگان پارلمان عراق: آمریکا باید از کشورمان خارج شود

بغداد - ایرنا- نمایندگان فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق تاکید کردند که نیروهای آمریکایی براساس مصوبه پارلمان باید از این کشور خارج شوند و این موضوع باید در صدر اولویت مذاکره فردای تیم مذاکره کننده عراقی با آمریکا باشد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان فراکسون صادقون در پارلمان عراق امروز (سه شنبه ) تصریح کردند که آمریکا به نقض حاکمیت عراق و حریم هوایی این کشور ادامه می دهد بدون اینکه به خاطر جنایت هایش بازخواست شود.

این نمایندگان همچنین بر ضرورت پایبندی دولت عراق به مصوبه پارلمان این کشور تاکید کردند که قوه مجریه را ملزم به اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور می کند.

«محمد البلداوی» نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق گفت: آمریکا توافقنامه ها و معاهدات با دولت عراق از جمله توافقنامه ای را که براساس آن در داخل عراق حضور دارد، نقض کرده است زیرا آمریکا حاکمیت عراق را زیرپا گذشته و حریم هوایی این کشور را نقض و به نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» حمله و بویژه فرماندهان شهید ابو مهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی را ترور و به شهادت رسانده است.

«فاضل الفتلاوی» دیگر نماینده فراکسیون صادقون نیز بر لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرد و گفت: پرونده اخراج این نیروها همچنان روی میز است و از اهتمام و توجه زیادی در داخل پارلمان برای ملزم کردن دولت به اجرای آن برخوردار است.

«حسن سالم» نماینده فراکسیون صادقون نیز درباره "تداوم حمایت آمریکا از عناصر تروریستی داعش در مناطق غربی و نزدیک نوار مرزی عراق و حمله پهپادی به یگان های امنیتی بویژه پادگان های الحشد الشعبی" هشدار داد و گفت: آمریکا روزنامه دهها سورتی پرواز انجام می دهد؛ بدون اینکه دولت موضعی بگیرد.

«نعیم العبودی» دیگر نماینده فراکسیون صادقون نیز گفت: اخراج نیروهای بیگانه باید در صدر اولویت های مذاکره کننده عراقی در گفت وگوی بین عراق و آمریکا باشد که فردا از سرگرفته می شود.

وی تاکید کرد: از مهمترین اولویت های گفت وگوی بین عراق و آمریکا باید همان حفظ حاکمیت عراق باشد. 

العبودی گفت: ملت عراق با تظاهرات سابق خود مخالفت با حضور بیگانه در کشورشان را با صدای بلند فریاد زدند و موضعگیری روشن پارلمان و منافع عراق باید در گفت وگو بین تیم مذاکره کننده عراقی با آمریکا مطرح شود.

نیروهای اشغالگر آمریکا در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان الانبار در غرب این کشور است.
پارلمان عراق پیش‌تر با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرده است.

مردم عراق در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا ابراز داشته و تلاش‌های واشنگتن برای متوسل شدن به هر دستاویزی به منظور بقای بیشتر در خاک کشورشان را رد و محکوم کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha