۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۹:۱۰
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84098187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخبار کوتاه زیست محیطی از میاندوآب‌

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۹:۱۰
کد خبر: 84098187
اخبار کوتاه زیست محیطی از میاندوآب‌

مهاباد- ایرنا- جمع‌آوری هزار متر تور ماهیگیری از رودخانه زرینه‌رود، برگزاری جلسه کارگروه مدیریت پسماند به صورت وبینار و نظارت بر نمونه‌برداری واحد بی‌خطرساز بیمارستانی در میاندوآب از جمله اخبار محیط زیست طی شبانه‌روز گذشته در میاندوآب است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب روز چهارشنبه گفت: در جریان گشت و کنترل شبانه ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در سواحل رودخانه زرینه‌رود، چهار مورد تخلف صیادی در این منطقه شناسایی شد.

علیرضا بقالی افزود: در این ارتباط هفت نفر متخلف شناسایی و دستگیر شده و همچنین بیش از ۱۰ رشته تور دام صیادی به طول هزار متر، تعداد هفت رشته تور سالیک، تعداد سه حلقه تیوب، یک قایق بادی، سایر ادوات و آلات متعلقات و تعدادی ماهی از این متخلفان کشف شد.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست میاندوآب‌ با بیان اینکه متخلفان با تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، گفت: با توجه به اینکه در سال‌جاری هیچ گونه پروانه صید ماهی صادر نشده است و هرگونه صید با هر وسیله در رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود ممنوع بوده و در گشت‌های مستمر مأموران این اداره، متخلفان به مقامات قضایی ارجاع می‌شوند.

بقالی اظهار داشت: در جریان کنترل شبانه ماموران یگان حفاظت محیط زیست میاندوآب بیش از ۵۰ کیلومتر از رودخانه‌ زرینه‌رود در منطقه حفاظت شده "تالاب نوروزلو"، پایین دست و بالادست شهر میاندوآب با استفاده از قایق و همچنین پیاده‌روی در سواحل آن پیمایش شد.

کارگروه مدیریت پسماند میاندوآب در قالب وبینار برگزار شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: در کارگروه مدیریت پسماند میاندوآب که از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در قالب وبینار برگزار شد نماینده استانداری، معاون‌های فنی و پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست، کارشناسان ستادی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان و در طرف شهرستانی، فرماندار، اداره حفاظت محیط زیست و شهردار میاندوآب حضور داشتند.

بقالی اظهار داشت: در این جلسه مشاور مطالعات طرح تفصیلی و تفکیک از مبدا پسماندهای شهر میاندوآب، به ارایه و دفاع از این طرح پرداخت و جلسه با پرسش و پاسخ در خصوص این طرح ادامه یافت.

وی گفت: این طرح بعد از بررسی در این سطح به تصویب رسید و مقرر شد در اولین جلسه پسماند استانی بررسی و به تصویب نهایی برسد.

بقالی بیان کرد: براساس ماده چهار آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماند شهری موظف شده است که طرح تفصیلی و جامع پسماند شهرستان را با در نظر گرفتن برنامه تفکیک از مبدأ انجام دهد.

وی گفت: مطالعه طرح تفصیلی و تفکیک پسماند این شهرستان با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف اکولوژیکی، جغرافیایی، بهداشتی و زیست محیطی تهیه شده و با در نظر گرفتن یک افق بیست ساله (۱۴۰۰- ۱۴۲۰) پیش‌بینی‌های اجرایی و عملیاتی آن انجام شده است.

نظارت بر نمونه‌برداری واحد بی‌خطرساز بیمارستانی در میاندوآب 

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب اظهار داشت: کارشناس پایش این اداره از واحد بی‌خطرساز پسماندهای عفونی بیمارستان عباسی شهرستان بازدید به‌عمل آورده و بر نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از سوی آزمایشگاه معتمد نظارت شد.

علیرضا بقالی افزود: در این بازدید همچنین نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی و کرونایی این بیمارستان بررسی و پایش شد.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha