۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84098245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷ نفر از دانش‌آموزان بوکانی امسال در رشته‌های پزشکی پذیرش شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: ۳۷ نفر از دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور سراسری امسال در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی پذیرش شدند.

سلیمان مام‌عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان در آزمون امسال توانست بیشترین تعداد قبول‌شدگان رشته‌های پزشکی را بر اساس میزان افراد شرکت‌کننده در میان دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: این تعداد افراد قبول شده در کنکور سراسری امسال در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شده‌اند. 

مدیر آموزش و پرورش بوکان ادامه داد: از این تعداد ۲۶ نفر در رشته پزشکی ۲ نفر در رشته دندانپزشکی و  هفت نفر نیز در رشته داروسازی موفق به قبولی در دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۶ نفر را دختران و ۲۷ نفر را پسران تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در سال گذشته نیز ۳۵ نفر از دانش‌آموزان این شهرستان در رشته‌های پزشکی پذیرش شدند.

مام‌عزیزی گفت: کنکور سراسری به عنوان خروجی نظام آموزشی کشور در مقطع متوسطه همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور سراسری چهار سال اخیر با تلاش مستمر همکاران فرهنگی در تمامی مقاطع تحصیلی نتایج چشمگیری به دست آورده‌اند. 

وی این امر را نشانه توانمندی دانش‌آموزان بوکانی در عرصه رقابت‌های آموزشی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: موفقیت‌های پیاپی دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور سراسری امسال و سال‌های گذشته ناشی از ظرفیت تحصیلی بالا و تلاش و کوشش قابل توجه آنان است. 

در آزمون سراسری امسال از این شهرستان در مجموع در رشته تجربی سه هزار و ۳۳۳ نفر شرکت داشتند که هزار و ۷۹۰ نفر را دختران و  هزار و ۵۴۲ را نیز پسران تشکیل می‌دادند.

امسال در مجموع پنج هزار و ۸۵۳ نفر در رشته‌های مختلف پنجگانه در کنکور سراسری شرکت کردند.

هم‌اکنون بیش از۴۶ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha