۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84098806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: صنوف غیر ضروری بانه یک هفته تعطیل شد

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳
کد خبر: 84098806
فرماندار: صنوف غیر ضروری بانه یک هفته تعطیل شد

سنندج - ایرنا - فرماندار بانه با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا گفت: همه صنوف غیر ضروری بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان و شهرستان بمدت یک هفته تعطیل شد.

اسماعیل رستم پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعمال محدودیت کرونایی در بانه شامل اصناف غیر ضروری در گروه های ۲، ۳ و ۴ است و این گروه‌ها از امروز به مدت یک هفته تعطیل هستند.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و مجتمع‌های تجاری و بنگاه‌های املاک و خودرو نیز در این به مدت تعطیل خواهند بود.

رستم پور افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی تا زمان خروج از وضعیت بحرانی در شهرستان الزامی و استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی ضروری است.

وی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با متخلفین برابر مقررات برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار بانه با بیان اینکه شهروندان از ترددهای غیر ضروری در شهر خودداری کنند و تا جایی که امکان دارد در منزل بمانند، گفت: محدودیت‌هایی برای سفر به بانه اعمال شده و از همه هموطنان درخواست داریم تا مساعد شدن وضعیت شهرستان به بانه سفر نکنند.

در راستای دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا استان و کاهش شیوع ویروس کرونا هفته گذشته نیز صنوف غیر ضروری بانه به مدت چهار روز تعطیل شده است.

هم اکنون ۶ شهرستان کردستان شامل سنندج، بیجار، بانه، کامیاران، مریوان و سقز در جمع ۸۹ شهرستان دارای وضعیت بحرانی از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته که در بین این مناطق وضعیت مریوان فوق بحرانی گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: با فوت ۴۱۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۴ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۴۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۸۵۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۴۶ هزار و ۱۶۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۴۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۷۳ هزار و ۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha