حل مشکل اشتغال اردستان به تغییر فرهنگ کار بستگی دارد

کاشان- ایرنا- رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان گفت: مشکل فرهنگ کار با تاسف به صورت دوطرفه بین نیروی کار و کارفرما وجود دارد و تا زمانی که این نگرش تغییر نکند، مشکل بیکاری در این شهرستان برطرف نخواهد شد.

حسن قاسمی سپرو روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مشکل اشتغال به نوعی بین کارفرما و نیروی کار به یکدیگر گره خورده و کارفرمایان هنوز به حدی نرسیدند که نیروی کار را به عنوان‌ سرمایه واحد صنعتی و یا کارگاهی خود به شمار آورند.

وی افزود: کارفرمایان دوست دارند حداقل دستمزد را پرداخت کنند که این موضوع موجب  شده است، افراد انگیزه‌ای برای حضور در واحدهای تولیدی و صنعتی نداشته باشند؛ به ویژه نیروهای فنی از کار در این‌گونه‌ واحدها استقبال نمی‌کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان تصریح کرد: مشکلی دیگری در واحدهای صنعتی این شهرستان وجود دارد مبنی بر اینکه سطح‌بندی نیروی کار به صورت جدی رعایت نمی‌شود، تحصیلات فنی افراد مورد توجه قرار نمی‌گیرد و این اقدام موجب شده است که انگیزه بین نیروهای کار از بین برود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل نیروی کار و به ویژه نیروی فنی را در واحدهای صنعتی اردستان شاهد هستیم، اضافه کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان در یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ نیروی کار فنی را آموزش داده است اما هنوز در واحدهای صنعتی مشکل کمبود نیروی متخصص وجود دارد.

قاسمی سپرو گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، هم‌اکنون مرکز فنی و حرفه‌ای در حال برگزاری دوره آموزشی برای مدیران واحدهای صنعتی است تا این افراد اهمیت و ارزش بیشتری برای منابع انسانی واحد خود در نظر بگیرند و بدانند در همه کشورهای دنیا منابع انسانی به عنوان یک سرمایه ارزشمند شناخته می‌شود.

بیش از ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه فعال در حال حاضر در شهرستان اردستان وجود دارد و ‌۶۴ فقره پروانه تاسیس با پیشرفت ۹۵ درصد نیز صادر شده است.

نرخ رسمی بیکاری در شهرستان اردستان که با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد، ۹.۸ درصد اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha