فریبرز مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:روکش آسفالت به شیوه جدید میکروسرفیسینگ برای حفاظت رویه های آسفالت و روکش با دوام انجام می شود.
وی افزود: مطالعات برای اجرای این روش در راههای شرق و جنوب در استان انجام شده و در حال انتخاب پیمانکار هستیم که در فاز اول ۵۰ کیلومتر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی در تشریح مزایای این روش افزود: میکروسرفیسینگ به عنوان یک روش برای حفاظت رویه های آسفالتی و اقدامی پیشگیرانه شناخته می شود و یک لایه ترمیمی حفاظتی است که در این روش آسفالت بصورت لایه ای نازک و محافظ بر روی سطح راه اجرا می شود.
به گفته وی؛ بدلیل کیفیت و دوام زیاد این روش آسفالت از عمر مفید بیشتری نسبت به دیگر روکش های حفاظتی برخوردار است؛ ضمن آنکه سرعت بالای اجرای این نوع روکش سبب می شود خطرات و مشکلات ناشی از عبور ترافیک و به خطر افتادن ایمنی استفاده کنندگان از راه به حداقل میزان خود کاهش یابد و به دلیل ضخامت کم آن پس از اجرا نیاز به ترمیم شانه ها و یا تعویض جداول حاشیه خیابان نیست و پس از حدود یک ساعت بعد از اجرا قابلیت عبور ترافیک از روی آن وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به اختصاص۷۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت و لکه گیری در راههای استان برای امسال اشاره و اظهار کرد:طرح های مختلفی در قالب روکش و بهینه سازی آسفالت در استان اجرا می شود ؛ ضمن آنکه آسفالت راهای روستایی( طرح ابرار ) توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان حدود ۳۰ کیلومتر یا در حال اجرا و یاد در حال انعقاد قرار داد هستیم .
گیلان دارای بیش از ۱۱ هزار و ۱۶۷ کیلومتر راه است که از این میزان حدود ۶۹ کیلومتر آزادراه ، حدود ۴۸۷ کیلومتر بزرگراه ، بیش از ۳۰۱ کیلومتر راه اصلی ، یکهزار و ۵۵ کیلومتر راه فرعی و ۹ هزار و ۲۵۵ کیلومتر راه روستایی است.
نظر شما