کیودو: ترامپ به دنبال تضعیف نتیجه انتخابات آمریکا است

تهران- ایرنا- "کیودو" خبرگزاری رسمی ژاپن در گزارشی ضمن اشاره به پیشتازی "جو بایدن" نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: ترامپ که با پیشروی رقیب خود روبرو شده است تلاش دارد نتایج انتخاباتی را که علیه او پیش می رود تضعیف کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری کیودو روز جمعه گزارش کرد ترامپ در همین راستا در توئیتر خود اعلام کرده است در برخی از ایالت هایی که بایدن پیروز شده است به دلیل "تقلب در رای" شکایت خواهد کرد ترامپ همچنین خواستار پایان دادن به شمارش آرا پستی شده که ثابت شده است به شدت به نفع رقیب دموکرات او است.

بر پایه این گزارش، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی نزدیکتر شده است در حالی که پیش بینی رسانه های ایالات متحده هم نشان می دهد که وی همچنان در برخی از ایالت های مهم و باقیمانده شانه به شانه با ترامپ جلو می رود.

کیودو نوشته است ترامپ در حالی این انتخابات را زیر سئوال برده است که وی هیچ مدرک مشخصی برای حمایت از ادعاهای خود در مورد تقلب ارائه نکرده است.

آرا ارسال شده از طریق پست، که به دلیل نگرانی در مورد رای گیری حضوری در هنگام شیوع ویروس کرونا، به ده ها میلیون رای رسیده است، منجر به طولانی شدن روند شمارش آرا شده و برنده انتخابات روز سه شنبه همچنان نامشخص است.

با افزایش تنش بین طرفداران دو طرف در مورد شمارش آرا، بایدن ۷۷ ساله، معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا، مردم را به "آرامش" فراخوانده است.

کیودو نوشته است نتیجه انتخابات روز سه شنبه احتمالاً تأثیر قابل توجهی در ژاپن و سایر نقاط جهان خواهد داشت زیرا سیاست های تجاری ترامپ مانند "اول آمریکا" چندجانبه گرایی و سازمان های بین المللی را تضعیف کرده است.

جدیدترین نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت های سرنوشت ساز نشان می دهد که جو بایدن نامزد حزب دموکرات در آرای شمارش شده در ایالت جورجیا اندکی پیش افتاده است وی تا ساعاتی قبل از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود عقب بود.

براساس جدیدترین آمار اعلام شده از سوی رسانه‌های آمریکایی مشخص شده که بایدن در شمارش آرای نوادا نیز تا لحظه انتشار خبر پیش است.

جو بایدن هم اکنون دارای ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴ رای الکترال هستند. داشتن ۲۷۰ رای الکترال برای ورود به کاخ سفید لازم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha