۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۶
کد خبر: 84100633
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

ضربات عراقی ها به هسته های عملیاتی داعش

۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۶
کد خبر: 84100633
ضربات عراقی ها به هسته های عملیاتی داعش

بغداد - ایرنا- عملیات نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» در استان دیاله و متلاشی کردن هسته های تروریستی داعش و بازداشت تروریست ها در استان های بغداد و الانبار از مهمترین رویدادهای امنیتی ساعات اخیر عراق به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، «زحام الجبوری» فرمانده نیروهای سازمان الحشد الشعبی در استان دیاله امروز گفت: نیروهای الحشد الشعبی و لشکر پنجم ارتش با پشتیبانی هوانیروز در طول 48 ساعت از آغاز عملیات خود در منطقه «حوض الزور» در شمال بخش المقدادیه توانستند بیش از هفت کیلومتر از کرانه رود دیاله در منطقه الزور را پاکسازی کرده و مقادیری بمب، تجهیزات و مواد منفجره و خمپاره انداز را کشف و ضبط کنند.

وی بر ادامه این عملیات تا پاکسازی کامل منطقه از هرگونه بقایای گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

متلاشی شدن هسته تروریستی داعش در دیاله

واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال عراق نیز امروز جمعه از متلاشی کردن یک هسته تروریستی در استان دیاله و دستگیری تمام اعضای آن خبر داد.

در بیانیه واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال عراق آمده است: اعضای این هسته تروریستی شش نفره براساس داده های اطلاعاتی، در منطقه «خان بنی سعد» در 30 کیلومتری شمال شرق بغداد واقع در استان دیالی دستگیر شدند.

در همین پیوند، این واحد اطلاعات نظامی از دستگیری یک تروریست دیگر در منطقه «هور رجب» در جنوب بغداد خبر داد.

دستگیری دو تروریست در استان الانبار

یک منبع امنیتی عراق هم امروز جمعه اعلام کرد که دو تن از تروریست ها در غرب استان الانبار دستگیر شدند.

این منبع امنیتی به خبرگزاری «العهد» گفت که نیروهای امنیتی توانستند با ایجاد کمین در مسیر این دو تروریست، آنها را در منطقه القائم دستگیر کنند.

وی افزود: این افراد برای بازجویی درباره جنایت های خود در دوران سیطره گروه تروریستی داعش بر استان الانبار به مراجع ذیربط تحویل شدند.

دور تازه عملیات پاکسازی مناطق شمالی و غربی عراق، از هفته گذشته و به دنبال تشدید تحرکات داعش و حملات هسته های خفته این گروه تکفیری، آغاز شده است که همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha