۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴
کد خبر: 84101081
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس حوزه هنری: ۱۹ اثر همدان‌پژوهی در نوبت چاپ قرار دارد

همدان- ایرنا- رییس حوزه هنری همدان با بیان اینکه ۱۹ عنوان کتاب با موضوعات گوناگون در نوبت چاپ قرار دارد گفت: بیشتر این آثار در بخش همدان‌پژوهی است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری به تازه‌های نشر استان اضافه شوند.

سیدمحمدباقر حسینی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حمایت از هنر انقلاب وظیفه همیشگی حوزه هنری است و پشتیبانی از نویسندگان و مولفان استان و چاپ و نشر آثاری که به حفظ فرهنگ و هنر همدان کمک کند بخشی از این هنر محسوب می‌شود.

او گفت: تاکنون آثار فاخر و ارزشمندی در حوزه هنری همدان تولید شده که هر کدام از آنها حاصل ماه‌ها و سالها تحقیق و پژوهش اساتید و متخصصان است و آثار ضعیف را نمی‌پذیریم. 

رییس حوزه هنری همدان با بیان اینکه آثار منتشر شده توانسته به بخش زیادی از انتظارات مخاطبان پاسخ بدهد خاطرنشان کرد: این آثار مراحل اصلاح و آماده‌سازی را پشت سرگذاشته اند که امیدواریم تا پایان امسال شرایط مالی برای انتشار این کتابها فراهم شود.

حسینی افزود: سفال‌گری در همدان، جلد دوم خانه‌های قدیمی همدان، واژه‌نامه‌ همدانی، مساجد استان همدان، متشرعه و متصوفه همدان، زندگی در سنگ، جستارهایی در زیست‌بوم و تاریخ معاصر همدان، کاروانسراهای استان همدان، امام‌زاده‌های استان همدان، نمایندگان همدان در مجلس، همدان در قحطی بزرگ، عالمان همدانی شاعر، رباعی در همدان، طنز در شعر همدان و فرهنگ مردم شهر بهار برخی از کتابهای آماده چاپ هستند. 

به گفته او تعدادی از این کتابها جلد اول آنها به چاپ رسیده و بعضی هم اصلاح و ویرایش شده و نیازمند چاپ مجدد بودند که به کمک پدیدآورندگان اثر و کارشناسان حوزه هنری آماده سازی شده‌اند. 

رییس حوزه هنری با اشاره به انتشار ۲۲ کتاب از مجموعه دانش‌نامه همدان یادآوری کرد: برخی از کتاب‌های در انتظار چاپ جزو آثار مکتوب دانش‌نامه هستند که در اولویت قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha