۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84101450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خواف در وضعیت سیاه کرونایی قرار گرفت

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۴۴
کد خبر: 84101450
خواف در وضعیت سیاه کرونایی قرار گرفت

گناباد- ایرنا- فرماندار خواف گفت: این شهرستان در وضعیت سیاه و فوق بحرانی از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا قرار گرفته است.

حسین سنجرانی روز شنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت شهرستان خواف از نظر شیوع کرونا در مرحله فوق بحرانی قرار گرفته و توجه نکردن به رعایت پروتکل های بهداشتی و غفلت از این ویروس سبب شده است میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در این شهرستان افزایش یابد.

وی ادامه داد: در صورت استمرار این وضعیت تجهیزات پزشکی و  نیروهای بهداشتی درمانی جوابگوی تعداد مراجعین و بیماران نخواهند بود لذا باید دورهمی های خانوادگی و شرکت در مجالس و میهمانی‌ها را تعطیل نمود.

فرماندار خواف گفت: خروج افراد مسن، افراد دارای بیماری زمینه ای، کودکان و مادران باردار از منازل در چنین شرایطی عواقب دردناکی را بدنبال دارد و استفاده از وسایل حفاظت فردی اعم از ماسک ،دستکش و محلولهای گندزدا در پیشگیری از بیماری موثر است.

وی با بیان اینکه بخش اعظم موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ به دلیل شرکت در  مراسم تعزیه، عروسی‌ و امثال آن است، افزود: ادامه برگزاری اینگونه مراسم موارد جدید بیماری را به دنبال خواهد داشت.
سنجرانی ادامه داد: مرگ و میرهای اخیر در این شهرستان مرزبندی سن و بیماری های خاص ندارد و شاهد مرگ و میر جوانان زیر ۳۰ سال بدون هیچ سابقه بیماری بر اثر بیماری کووید ۱۹ هستیم.

وی گفت: با عنایت به تشدید تبعات موج سوم کرونا و افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از آن در خواف محدودیتهایی برای گروههای شغلی دو، سه و چهار از روز شنبه ۱۷ آبان ماه به مدت یک هفته اجرا می شود.

فرماندار خواف این گروههای شغلی را شامل پاساژها، مراکز خرید و فروش غیر مواد غذایی، تمرین و مسابقات ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاهها، خیاطی، مساجد و مصلی‌ها، قنادی با فروش شیرینی تَر، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری (اغذیه فروشی، رستورانها، آش و حلیم و نظایر آنها)، آرایشگاهها، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری خودرو و فروش فرش و موکت ذکر کرد.

سنجرانی سایر این مشاغل را شامل فروشگاههای عرضه اسباب بازی، خرده فروشی وسایل بازی، فروش لوازم خانگی و انواع پوشاک، خدمات چاپ دیجیتال، و فعالیتهای خدماتی وابسته به چاپ، تزئینات داخلی ساختمان و نظایر آنها برشمرد و افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، زبانکده‌ها و سایر آموزشگاهها، کتابخانه های عمومی، سینما و مراکز نمایش و تئاتر، باغ تالارها و تالارهای پذیرایی، برگزاری آیین‌های جمعی مذهبی و اجتماعی و استخرهای سرپوشیده، شهربازی و کافه‌ها نیز در این مدت تعطیل هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس تعطیلی فعالیتهای بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، مدارس و دانشگاهها هفته آینده هم ادامه دارد و فعالیتهای آموزشی آنها به صورت مجازی برگزار می شود.
مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha