کاهش ساعات کاری اصناف مشهد منوط به ابلاغ ستاد استانی مبارزه با کروناست

مشهد- ایرنا- رییس اتاق اصناف مشهد گفت: پیرو دستور امروز رییس جمهوری در ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت در ساعات کاری اصناف غیرضروری، اجرای این مصوبه در مشهد منوط به ابلاغ ستاد استانی مقابله با کرونا است.

محمود بنانژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رییس جمهوری در نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا پایان ساعت کاری کسب و کارهای غیرضروری در تهران، مراکز استانها و شهرهای پرجمعیت را از ۲۰ آبان به مدت یک ماه، ساعت ۱۸ اعلام کرد که مشهد نیز مشمول اجرای این مصوبه خواهد بود.

وی ادامه داد: با این حال این مصوبه در مشهد زمانی اجرایی خواهد شد که ستاد استانی مقابله با کرونا آن را ابلاغ کند.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: در صورت اجرایی شدن این مصوبه ، کنترل و نظارت بر فعالیت اصناف غیرضروری در این کلانشهر با توجه به گستره وسیع واحدهای صنفی در آن بسیار دشوار خواهد بود که در این زمینه نیازمند یاری دستگاه‌های نظارتی دیگر هستیم.

حدود ۱۰۵ هزار و ۶۰۷ واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در مشهد فعالیت دارند. با توجه به مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا داروخانه‌ها، سوپرمارکتها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشندگان مواد غذایی، مراکز درمانی، مراکز خدماتی آب و برق و تلفن و گاز شامل محدودیت ساعات کاری نخواهند بود.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۱۵ هزار و ۱۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha