هشدارهای بهداشتی به صورت صوتی در سطح شهرهای هرمزگان پخش شود

بندرعباس - ایرنا - فرماندار بندرعباس گفت: اداره‌ها و نهادهایی که دارای خودروهای مجهیز به وسایل صوتی‌اند مانند شهرداری‌ها و هلال احمر و آتش نشانی هشدارهای لازم مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور نیافتن غیر ضروری در سطح شهرها را به گوش مردم برسانند.

عزیزاله کناری روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان بندرعباس اظهار داشت: اداره‌های دولتی، اصناف، دفاتر پیشخوان، بانک‌ها، پایانه‌های حمل و نقل باری و مسافری و سایر اماکن عمومی که محل رجوع مردم‌اند باید پروتکل‌های بهداشتی را به صورت صددرصد رعایت کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط آب و هوایی کنونی، فعال بودن سیستم تهویه هوای اماکن مسکونی و اداری ضرورت و راهکار مناسبی برای پیشگیری از گسترش بیماری‌های تنفسی به خصوص کروناست و نهادهای  خدماتی دارای ارباب رجوع، تهویه هوا را کرده و کارکنان از ماسک استفاده کنند، رعایت نشدن نکات بهداشتی تخلف بوده و با مدیر مجموعه برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: مدیریت بازار ماهی فروشان نیز باید دستگاه تهویه را در زمان فعالیت بازار روشن کند، همچنین از فعالان میدان میوه و تربار بندرعباس انتظار بیشتری می‌رود که نکات بهداشتی را رعایت کنند.

ریس ستاد کرونا شهرستان بندرعباس یادآور شد: با توجه به ممنوعیت و زیان محصولات دخانی برای سلامتی افراد به خصوص در زمان شیوع بیماری کرونا، از اداره‌های دولتی متولی انتظار می‌رود با عرضه قلیان در رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و سواحل برخورد شود.

کُناری یادآور شد: مسافرت‌های بین شهری و روستایی تهدید جدی بوده می‌تواند حامل ویروس کووید ۱۹ باشد که انتظار می‌رود مردم بیش از گذشته به این نکته توجه داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha