۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۱۸
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84103407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایندگان مازندران:توسعه استان منوط به کنار گذاشتن نگاه های حزبی است

ساری - ایرنا - اعضای مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت همراهی همه نگاه‌های جناحی برای توسعه استان تاکید کردند و پیگیری مطالبات استان در بودجه سال ۱۴۰۰ را اولویت نخست خود دانستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران یکشنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت استان برای توسعه تاکید کردند و خواستار حرکت در مسیر برنامه های جامعه توسعه ای شدند. 

نمایندگان مازندران در خانه ملت برای دستیابی به توسعه استان بر کنار گذاشتن نگاه حزبی و جناحی تاکید کردند تا به اعتقاد آنان با همراهی همه مسئولان قوای سه گانه علاوه بر حرکت مازندران بر مسیر توسعه و آبادانی ، از ایجاد فساد نیز جلوگیری شود.

اعضای مجمع همچنین در این نشست هم فکری و همراهی دستگاه ها و مسئولان دولتی مازندران را برای پیگیری مطالبات استان ضروری دانستند و بر پیگیری این مطالبات در سال ۱۴۰۰ تاکید کردند. 

در این نشست مجمع نمایندگان ارائه ۳۰ خواسته و مطالبه توسعه ای استان به نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار اشاره کردند و پیگیری این مطالبات را از نمایندگان عالی دولت و رهبری خواستار شدند. 

اعضای مجمع نمایندگان همچنین به ظرفیت های بالقوه و گشترده مازندران در دستیابی به توسعه پایدار تاکید کردند و گفتند: گردشگری و کشاورزی باید محور همه طرح و برنامه ریزی‌های توسعه‌ای استان باشد. 

رییس مجمع نمایندگان مازندران در این نشست اولویت حل مشکلات استان را در گرو توسعه کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و گفت: طبق برآوردهای مجمع برای توسعه این ۲ بخش حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

مهدی ساداتی افزود: حفظ زمین و توجه به کشاورزی مدرن و مکانیزه در قالب زنجیره تولید به ویژه بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی به عنوان اولویت مهم توسعه اقتصادی استان قرار است.

وی پیگیری نارسایی ها و عقب ماندگی مازندران از برنامه‌های توسعه را اولویت مجمع دانست و گفت: این نارسایی ها باید با جدیت در بودجه و برنامه ریزی سال ۱۴۰۰ دنبال شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به موضوع فاضلاب و مهار آب های سطحی به عنوان دیگر مطالبات جدی و اولویت دار مازندران اشاره کرد و گفت: در مجموعه ۳۰ طرح پیشنهادی اولویت‌دار در بخش‌های مختلف برای توسعه زیربنایی استان تدوین شد که در اختیار مسئولان اجرایی استان قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر و چالوس نیز در این نشست به ایستادگی مردم علیه فشارهای حداکثری تحریم ظالمانه آمریکا در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: امروز در چنین وضعیتی همه باید به دور از هرگونه سلیقه جناحی و حزبی برای رضایتمندی مردم با وحدت و همفکری کار کنیم.

محمدعلی محسنی بندپی نیز بر پیگیری مطالبات مردم در بودجه سال آینده اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی و دولت باید در کنار هم اولویت های هر استان را به درستی تبیین و در بودجه سال آینده مطالبه کنند.

وی همچنین مبارزه با فسد را یکی از رویکردهای مثبت میان سه قوه دانست و گفت: امروز با وحدت سه قوه شاهد اتفاقات خوبی در مقابله و مبارزه با فسادهای اقتصادی هستیم که باید تدوام بیابد.

این نماینده مجلس وحدت بین دولت و مجلس را همواره عامل تحقق برنامه ها طبق چشم‌انداز برنامه توسعه دانست و گفت: نمایندگان مجلس مازندران نیز ارتباط و همفکری خوبی با مسئولان دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان دارند و نشست‌های مختلفی برای تحقق برنامه‌های توسعه ای استان برگزار می شود.

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی از آن چه به عنوان بی توجهی ۴۰ ساله نسبت به حفظ زمین ، کشاورزی مدرن و فروش محصولات کشاورزی مازندران مطرح کرده است انتقاد کرد و گفت: در تمام کشورهای پیشرفته برنامه‌ریزی برای توسعه کشاورزی به عنوان مهمترین بخش در امنیت غذایی ملی برشمرده می‌شود و دولت ها بیشترین حمایت را از بهره برداران انجام می‌دهند اما این مقوله در استان همواره طی چهار دهه اخیر مورد غفلت قرار گرفته است.

رضا حاجی پور  همچنین از گردشگری مازندران به عنوان دیگر اولویت مهم توسعه ای و اقتصادی استان نام برد و افزود: این که در روزهای تعطیل هر پایان هفته جمعیت مازندران به ۲ تا سه برابر می رسد، نشان دهنده مزیت بالای گردشگری استان است که هنوز به طور کامل و مشخص به عنوان درآمد پایدار دیده نشد.

همچنین در جلسه امروز مجمع نمایندگان مازندران با نماینده ولیفقیه در استان ، حجت الاسلام والمسلیمن محمدباقر محمدی لائینی نیز بر ضرورت وحدت و همدلی میان مسئولان قوای سه‌گانه در استان تاکید کرد و گفت که مازندران با این همه ظرفیت و مواهب الهی برای توسعه به برنامه‌ریزی با ترسیم چشم‌انداز نیاز دارد.

مازندران ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha