تشکیل پرونده الکترونیک کارگری موجب تسریع در رسیدگی می‌شود

قزوین – ایرنا – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار، گفت: تشکیل پرونده الکترونیک جامعه کارگری و کارفرمایی استان در این سامانه موجب کاهش تردد و مراجعات حضوری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.

رضا گروسی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی مراحل دادرسی و شکایات کارگر و کارفرما به صورت الکترونیکی در این سامانه انجام می‌شود.

وی گفت: این سامانه با هدف افزایش سلامت اداری و سرعت در انجام امور راه اندازی شده است و کارگران و کارفرمایان می‌توانند شکایت خود را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری در آن ثبت کنند.

گروسی اضافه کرد: سوابق ثبت شده در پرونده الکترونیکی کارگران و کارفرمایان همیشه باقی می‌ماند و بسیاری از مشکلات این قشر از قبیل مفقود شدن مدارک، از میان رفتن بر اثر آتش سوزی، گم شدن بر اثر تغییر زمان‌های رسیدگی و... را دیگر شاهد نخواهیم بود.

این مسوول افزود : در این سامانه، تمام فرآیندهای خدمات حوزه معاونت روابط کار با ۴۷ زیر سامانه و آیتم پیش‌بینی شده است و جامعه کارگری و کارفرمایی استان بدون مراجعه حضوری از خدمات حوزه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بهره مند می‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات این سامانه از جمله ثبت شکایت و دادخواست‌ها باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایند.

گروسی گفت:جامعه کارگری و کارفرمایی استان می‌توانند بعد از دریافت نام کاربری به سامانه جامع روابط کار به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوند.

استان قزوین ۱۵۹ هزار کارگر بیمه شده اجباری، ۳۵۸ تشکل فعال، شوراهای اسلامی، کانون و انجمن‌های صنفی و چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha