نگرانی رژیم صهیونیستی از بازگشت آمریکا به برجام

تهران- ایرنا- مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال شکست "دونالد ترامپ" در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و انتخاب جو بایدن از بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران به شدت نگران هستند.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که یووال اشتاینیتز وزیر انرژی این رژیم دیروز (یکشنبه) در مصاحبه با رادیو اسرائیل درخواست گفتگو با دولت جدید آمریکا را کرده تا از جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا تضمین عدم ورود دوباره به توافق هسته‌ای (جرجام) گرفته شود.

وزیر انرژی رژیمی که براساس گزارش‌ها بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد و برنامه هسته‌ای مخفیانه را در تاسیسات دیمونا دنبال می‌کند، در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران نیز گفته است که اسرائیل به جای تعلیق برنامه هسته‌ای ایران باید شاهد برچیده شدن آن باشد.  

اشتاینیتز مدعی است که تهران در حال حاضر به اندازه سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۳ پیش از امضای توافق هسته‌ای، اورانیوم غنی نمی‌کند.

وی همچنین ادعا کرد: بایدن پیشتر صریحا گفته بود که اگر لازم باشد از حمله آمریکا به ایران خودداری نمی‌کند.

ادعاهای وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که برخی  از جمله سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی پیش بینی می‌کنند که بایدن بدون مشورت با تل آویو به توافق هسته ای ایران بازنخواهد گشت .

بایدن در جریان کمپین انتخاباتی خود از طرح خود برای قرار گرفتن در مسیر دیپلماسی با ایران گفته و احتمال بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را مطرح کرده بود.

برخی از مقامات رژیم صهیونیستی از جمله "تسخی هانگبی" نیز از بازگشت دولت بایدن به برجام ابراز نگرانی کرده بودند. هانگبی چهارشنبه گذشته گفت، بایدن علنا اعلام کرده که به توافق هسته‌ای بازخواهد گشت که این منجر به تقابل ایران با اسرائیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha