۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84103992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساماندهی و مرمت خانه تاریخی نبوی قزوین آغاز شد

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵
کد خبر: 84103992
ساماندهی و مرمت خانه تاریخی نبوی قزوین آغاز شد

قزوین - ایرنا -طرح ساماندهی و مرمت خانه تاریخی نبوی قزوین معروف خانه سعدالسلطان با مشارکت مالک بنا و با همکاری میراث فرهنگی آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر گفت: خانه تاریخی نبوی قزوین از بناهای ارزشمند ثبت شده در فهرست آثار ملی و مربوط به دوره قاجار است که با توجه به درخواست مالک بنا، ساماندهی و مرمت آن در قالب پروژه مشارکتی با تامین اعتبار از سوی مالک تحت نظارت کارشناسی اداره کل آغاز شده است.

علیرضا خزائلی اظهار کرد: در این طرح اقدام‌های مرمتی همچون برداشت بخش‌های فرسوده و اجرای مجدد، مرمت نما و آجرکاری بدنه داخلی، تخلیه خاک نخاله آب‌انبار، مرمت سنگ‌های ازاره، اجرای کانال رطوبتی و مرمت درب و پنجره و تزئینات بنا انجام می‌شود.

وی یادآور شد: خانه تاریخی نبوی نزدیک امامزاده علی (ع) و در کوی نبوی واقع شده و در سال ۱۳۸۴ با شماره ۱۲۶۱۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این مسوول همچنین گفت: مرمت و احیا خانه های تاریخی یکی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین به شمار می رود.

براساس آخرین آمار اعلام شده، ۷۰ خانه تاریخی در قزوین شناسایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha