بازدید نمایندگان تهران از حاشیه پایتخت/کارگروهی برای زیرساخت‌های ارتباطی تهران تشکیل می‌شود

تهران- ایرنا- سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از بازدید نمایندگان تهران از برخی مناطق حاشیه ای پایتخت خبر داد و گفت: با همکاری دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امدادامام خمینی(ره)، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان به دنبال برنامه‌ریزی برای رفع حاشیه‌نشینی هستیم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی خضریان» روز دوشنبه با اشاره به بازدید اعضای مجمع نمایندگان تهران از حاشیه‌های کلانشهر تهران و روستاهای پیرامون آن به خبرنگاران گفت: متأسفانه در این مناطق محرومیت‌هایی وجود دارد که بخشی از آن ناشی از مهاجرت از روستاها و مناطق دورافتاده به حاشیه تهران است و این مساله نیازمند ساماندهی جدی است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: در حاشیه‌های تهران زیرساخت‌های زندگی شهری وجود ندارد و خانوارها از حداقل امکانات بی‌بهره‌ هستند. ضمن اینکه مشکلات زیادی در حوزه‌های سلامت، آموزش، بهداشت و خدمات‌رسانی وجود دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: تیمی از سازمان‌های مردم‌نهاد، افراد فعال در حوزه خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی تشکیل داده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت بالای استانداری، فرمانداری و مسوولان ملی و محلی در جهت رفع مشکلات حاشیه‌نشینی در کلانشهر تهران تلاش کنیم.

خضریان تأکید کرد: با همکاری دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امدادامام خمینی(ره) بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان مقرر شد برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای رفع حاشیه‌نشینی در تهران انجام شود.

وی با اشاره به بازدید اعضای این مجمع از کارخانه سیمان تهران نیز گفت: نمایندگان استان تهران بنا دارند تا مشکلات تولیدی، زیست محیطی و حاشیه‌نشینی‌های پایتخت را بررسی کرده و برای برون رفت از آن با کمک مسولان استانی و ملی راه حل پیدا کنند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه کارخانه سیمان تهران نیمی از سیمان مورد نیاز پایتخت را تأمین می‌کند و صادرات قابل توجهی هم به کشورهای منطقه دارد، گفت: باید با استفاده از دیپلماسی اقتصادی مشکلات واحدهای تولیدی در استان تهران را رفع کنیم.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم در حوزه محیط زیست مربوط به کارخانه سیمان است اما کارخانه سیمان تهران توانسته با همراهی سازمان محیط زیست و چک آنلاین خط‌های تولیدی این دغدغه‌ها را رفع کند اما برخی مشکلات همچنان در این حوزه وجود دارد که رفع آن نیازمند همراهی مسوولان و ایفای مسئولیت اجتماعی مدیران این کارخانه است.

کارگروهی برای ارتقا زیرساخت‌های ارتباطی استان تهران تشکیل می‌شود

خضریان درباره مجمع نمایندگان استان تهران که با حضور «محمدجوادآذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل ایرانسل، معاون مدیرعامل همراه اول، مدیرعامل رایتل، نماینده شهرداری تهران برای بررسی زیرساخت‌های ارتباطی استان برگزار شد،  افزود: براساس صحبت‌های مطرح شده، از آنجایی که سرعت اینترنت خانگی نسبت به اینترنت موبایل کندتر است، نارضایتی‌هایی برای مردم ایجاد شده که با راه اندازی VDSL این موضوع تا حدودی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسوولان حوزه ارتباطات رشد نرخ ارز را یکی دیگر از موانع موجود دانستند، اضافه کرد: صدور مجوز و عدم همکاری شهرداری در ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی از جمله دیگر موارد مطرح شده از سوی اپراتورها و نماینده شرکت مخابرات بود.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: به زعم مدیران اپراتورها حفظ کیفیت ارائه خدمات در حوزه اینترنت در گرو سرمایه‌گذاری است و از آنجا که براساس اسناد بالادستی هزینه ICT نباید بیش از ۲.۵ درصد از سبد خانوار را تشکیل دهد، امکان افزایش تعرفه وجود ندارد.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در تشریح نقطه نظرات نمایندگان، ادامه داد: ناهماهنگی دستگاه‌ها در ارتقا زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به شیوع ویروس کرونا، بی توجهی به توسعه شبکه ملی اطلاعات، کمک به ارتقا پیام‌رسان‌های داخلی و استفاده از بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها از جمله مسائل مورد نظر نمایندگان بود.

خضریان خاطرنشان کرد: مقرر شد با تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت ارتباطات، شهرداری تهران، اپراتورها و نمایندگان استان تهران مشکلات پیش روی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تهران بررسی و راهکارهای رفع آن احصا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha