۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84104693
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

مرکز بازتوانی اعتیاد همدان با پذیرش ۵۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرد

همدان _ ایرنا _ سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان از آغاز به کار مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد خبر داد و گفت: این مرکز از ۱۸ آبان  ۵۰ نفر را پذیرش کرده است.

شجاع احسانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه فرایند درمان و بازتوانی معتادان در این مراکز تا یک سال به طول می‌انجامد افزود: در مراکز جامع درمان اعتیاد، برنامه اختصاصی برای هر فرد با توجه به شرایط اجتماعی و براساس «مدیریت مورد» صورت می‌گیرد.

وی در خصوص فرایند کار این مرکز گفت: چهار ماه نخست براساس برنامه مراکز بهبود میان مدت و مراکز اقامتی، افراد وارد مرحله سم زدایی شده و تحت درمان‌های جسمی، روانی و اجتماعی قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان افزود: بعد از سم زدایی هم فرد بهبود یافته براساس درمان سرپایی و با کمک گروه‌های خودیار NA، به مدت هشت ماه به شکل سرپایی تحت نظر طرح مدیریت مورد، در جلسات آموزشی شرکت خواهد کرد.

احسانی با اشاره به اینکه بعد از دوره یکساله افراد بی سرپناه و بدون خانواده برای اسکان به مراکز توانمندسازی ارجاع داده می شوند، گفت: اگر این افراد پیش از اعتیاد شغل داشته و شغل خود را از دست داده باشند با کمک مددکار به شغل قبلی خود باز می‌گردند و سایر افراد نیز با مهارت آموزی در مراکز به اشتغال پایدار دست پیدا می‌کنند. 

وی اظهار داشت: مرکز جامع درمان و بازتوانی دارای سیستم پرهیز مدار و داوطلبانه بوده و  فردی که وارد این مرکز می‌شود نباید دارویی مصرف کند تا بتواند از خدمات بعدی مرکز استفاده کند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه در رویکرد درمانی مراکز جامع درمان اعتیاد نقش خانواده پر رنگ‌تر است، خاطرنشان کرد: با این الگوی درمانی زمینه تلفیق اجتماعی معتادان و بازگشت آنها به خانواده و جامعه فراهم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha