مجمع نمایندگان تهران طرح‌ جامع اقتصادی ارائه می‌دهد

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی عمدتاً داخلی است، گفت: مجمع نمایندگان تهران با حضور چندین متخصص در حوزه‌های مختلف، طرح جامعی در حوزه اقتصادی ارائه می‌دهد.

مهدی شریفیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجمع نمایندگان استان تهران با وجود بهره‌مندی از ۳۰ نماینده، ظرفیت بالائی دارد و در سایه همدلی و دغدغه‌مندی اعضای این مجمع، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد که ارایه طرح‌های مختلف برای برون‌رفت از مشکلات از جمله آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه همدلی نمایندگان، مسئولان اجرائی و صاحبان کسب‌وکار لازمه تحقق اجرای این طرح‌هاست، بیان کرد: کسانیکه اقتصاد کشور را به متغییرهای خارجی وابسته می‌دانستند تاکنون قطعاً فهمیده‌اند که مشکلات اقتصادی عمدتاً داخلی است و با مدیریت درست و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان آنها را حل کرد.

شریفیان تصریح کرد: در همین دوران صاحبان کسب‌وکارهای زیادی توانستند به فعالیت خود ادامه دهند که مطالعه بر روی عملکرد آنها و ارائه الگوهای موفق به سایر کسب‌وکارها از ضرورت‌هاست.

به گفته نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اینکه صاحبان بسیاری از کسب‌وکارها با وجود تحریم، اختلال در بازار عرضه، تقاضا و کمبود نقدینگی توانسته‌اند روی پای خود بایستند و حتی کسب‌وکار خودشان را گسترش دهند، نشان از آن دارد که می‌توان با ارائه طرح‌های مناسب و اجرای دقیق آنها به کسب‌وکارهای تعطیل و نیمه‌تعطیل کمک کرد.

شریفیان اضافه کرد: برای این منظور باید طی چندین مرحله اقدام کرد که در مرحله اول ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و تقسیط معوقات بانکی می‌تواند راهگشا باشد، در میان‌مدت هم لازم است طرح‌هایی برای مدیریت عرضه و تقاضا ارائه شود مثلاً می‌توان با ارائه طرح‌های تشویقی، شرایط بازار را برای تولید داخلی مساعد کرد.

وی تصریح کرد: نمایندگان استان تهران بدون‌شک می‌توانند در فعال‌سازی واحدهای تعطیل یا نیمه‌تعطیل تولیدی با هدف تحقق شعار سال اقدام عملیاتی انجام دهند.

مجمع نمایندگان استان تهران این روزها اقتصاد و معیشت را به عنوان دغدغه اصلی مردم مورد توجه قرار داده است و به گفته سخنگوی این مجمع، نمایندگان استان تهران در مجلس بنا دارند تا مشکلات تولیدی، زیست محیطی و حاشیه‌نشینی‌های پایتخت را بررسی کرده و برای برون‌رفت از آن با کمک مسئولان استانی و ملی راه‌حل پیدا کنند.

اعضای این مجمع همچنین طی روزهای اخیر از کارخانه سیمان تهران با هدف رفع مشکلات تولیدی و زیست محیطی آن نیز بازدید کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha