۱۵۰ بیمار کرونایی در آمل بستری هستند

ساری - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل از افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت که در حال حاضر ۱۵۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های آمل بستری هستند.

دکتر فرامرز اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاسفانه وضعیت آمل از نظر شیوع کرونا همچنان قرمز است و در بین شهرستان های استان هم بیشترین آمار بیماران کرونایی بستری مربوط به آمل است.

وی گفت : در حال حاضر از پنج بیمارستان آمل ، چهار بیمارستان به بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اختصاص یافته است و چند روز اخیر هم هر روز شاهد افزایش آمار بیماران بستری و مراجعه بیماران مشکوک هستیم.

اکبری نسبت به خستگی کادر درمانی و احتمال پرشدن ظرفیت بیمارستان های شهرستان ابراز نگرانی کرد و افزود : شیوع کرونا و افزایشی شدن بستری بیماران در حالی است که شهرستان دو هفته آرام را پشت سر گذاشته بود و این نشان می دهد که متاسفانه همشهریان به محض آرام دیدن وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی ، رفتار عادی انگارانه در پیش می گیرند.

وی با تاکید بر این که هیچ گروه سنی از ابتلا به ویروس کرونا مصون نیست ، گفت : در حال حاضر در میان بیماران بستری در بیمارستان های شهرستان از همه گروه های سنی از کودک تا سالمندان و مادر باردار وجود دارد که این وضعیت بسیار خطرناک است چون مادران باردار و افراد سالمند بشدت در مقابل بیماری کووید-۱۹ آسیب پذیر هستند.

دورهمی با کرونا

رییس شبکه بهداشت و درمان آمل بیشترین منشاء سرایت کرونا در این شهرستان را جمع های خانوادگی و مهمانی ها معرفی کرد و گفت : هر گونه تجمع حتی تجمع های کوچک خانوادگی نیز در حال حاضر خطرناک است و تجمع به هرشکلی عامل انتقال ویروس کرونا می باشد.
وی برگزاری عروسی در مکان های غیر مجاز را یکی دیگر از عوامل تشدید کرونا در آمل دانست و افزود : با وجود تعطیلی تالار ها مردم همچنان در باغ ها و روستاها و یا در خانه به برگزاری مراسم عروسی اقدام می کنند که سبب انتقال ویروس شده است.
اکبری از مردم خواست ضمن استفاده از ماسک ، شستن مکرر دست ها و رعایت فاصله فیزیکی ، از برگزاری هرگونه مهمانی خانوادگی اجتناب کنند تا وضعیت شهرستان دوباره به وضعیت حاد و بحرانی تبدیل نشود.
مرداد ماه امسال شهرستان آمل با بستری بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی حادترین منطقه آلوده به ویروس کرونا در مازندران شناخته شد به طوری که وضعیت نگران کننده این شهرستان سبب تعطیلی کامل اصناف، بازار و اماکن عمومی شده بود و همچنین پای مسئولان کشوری را نیز برای کنترل وضعیت به این شهرستان کشاند.
بر اساس آخرین گزارش رسمی علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر بیش از ۸۴۰ بیمار مشکوک به ویروس با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha