۲۷۰ میلیارد ریال برای توسعه فرودگاهی آذربایجان‌غربی هزینه شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید در بخش توسعه زیرساخت‌ها و توسعه اماکن، عملیات عمرانی با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار در فرودگاه‌های این استان اجرایی شده است.

محمدعلی نائل قراملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فضای ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه از دهه ۷۰ هیچ توسعه‌ای نداشت و مربوط به پرواز توپولوف‌های ۱۵۰ نفری بود که در سال ۱۳۹۳ طرح توسعه در سه بخش سالن ترانزیت، سالن ورودی، تعویض و تجهیز سیستم‌های گیت بازرسی  اجرایی شد که رضایت مردم را در پی داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت فضای ترمینال پروازهای داخلی از یک‌هزار و ٧٠٠ مترمربع به چهار هزار و ٨٠٠ مترمربع افزایش یافته و این امر موجب بالا رفتن ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه ارومیه در پذیرش پرواز شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: برای طرح توسعه فضای ترمینال پروازهای داخلی حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

قراملکی بیان کرد: ساختمان ایمنی زمینی به مساحت یک‌هزار و ٨٠٠ مترمربع و محوطه سازی و جاده دسترسی به مساحت ١۶ هزار مترمربع با ۴۵ میلیارد ریال هزینه  در این مدت احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: مسجد فرودگاه ارومیه نیز در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع با هشت میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسیده و این امر از دیگر اقدامات توسعه‌ای فرودگاهی در استان بوده است. 

وی افزود: همچنین آسفالت و محوطه سازی فرودگاه با ۸۶ میلیار ریال از دیگر اقدامات انجام شده در بخش توسعه فرودگاهی بوده است.

هم اینک سه فرودگاه ارومیه، خوی و ماکو در آذربایجان غربی فعال است؛ توسعه فرودگاه ها در این استان زمینه حضور بیشتر گردشگران و سرمایه گذاران را فراهم می کند و به رونق اقتصادی این خطه کم برخودارتر منجر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha